مسئولان فرهنگی اجازه ندهند شاهد توهین به مقدسات باشیم/ مردم هدر رفتن منابع استان را مقصر نمی دانند


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854877

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی متی گفت: عبادت علما یکی از سنت های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که تکریم علما و الگو قرار دادن آنها و نشان دادن شیوه زندگی علما به مردم است. نشان می دهد که این زمان و این مدل قابل دستیابی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی متی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به جسارت عنکبوت مقدس در حرم امام رضا (ع) گفت: با پوزش از آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) امیدواریم متولیان فرهنگی به گونه ای عمل کنند که دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به برگزاری مجالس نکوداشت آیت الله شاهچراگی در شهرستان های استان گفت: همه ما به ویژه شاگردان ایشان. البته بزرگداشت علما از سنت های پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است که با بزرگداشت علما و الگو قرار دادن آنها و نشان دادن سیره علما به مردم نشان می دهد که این زمان می توان به این مدل دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: یاد امام به عنوان روح انقلاب یکی از مهمترین لحظات بود. از رهبری

وی با بیان مشکلات زیست محیطی سمنان گفت: شعار هفته محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناور است و همچنین در حوزه محیط زیست 15 سیاست از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

متیو همچنین یادآور شد: در حال حاضر استان سمنان به دلیل رعایت نکردن حریم و حق آبه طبیعی رودخانه ها و نهرها و رعایت نکردن ظرفیت ها نسبت به سال گذشته با مشکلاتی از جمله کم آبی و کاهش بارندگی مواجه است. دام باعث تخریب محیط زیست می شود. در حومه شهر موجود است.

امام جمعه سمنان با اشاره به کم آبی امسال؛ وی بیان کرد: از مردم روستاها تقاضا دارم در مصرف برق، گاز و آب صرفه جویی کنند و البته لازم است برای رفع کم آبی اقداماتی از جمله مدیریت بهینه آب و جلوگیری از هدر رفت و هدر رفت آب و نیز انجام شود. بازیافت فاضلاب و تصفیه آن برای استفاده: «آبیاری در مناطق سبز انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن انتقاد از تکمیل نشدن تصفیه خانه شهر سمنان گفت:

وی افزود: مردم استان تحمل اتلاف منابع خود را ندارند و از کارکنان می خواهیم مشکل را حل کنند. امیدواریم با کمک مسئولان مربوطه مشکل حل شود.

متی همچنین بر اهمیت حفظ حیات وحش در استان تاکید کرد و گفت: همه آحاد جامعه باید در بحث انفال الهی و حیات وحش و همچنین جنگل ها همراهی و تلاش کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه حجاب و عفاف توسط دستگاه های مختلف انجام شده است، گفت: امیدواریم موارد مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی ابتدا در ادارات و سپس در سطح جامعه اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرا رسیدن ایام حج گفت: باید برای خدا حرکت کنیم و این بر این اساس است که انسان در حج به گونه ای عمل می کند که وقتی برمی گردد او به عنوان روز اول تولد بخشیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید