مسابقات از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی برگزار شد/ با داوران مسابقه نداشتیم


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909523

سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی برگزار شد و معیار خوبی برای ما در آستانه بازی های آسیایی و جهانی سال آینده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون بوکس، علیرضا استاکی درباره عملکرد تیم ملی بوکس کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در این مسابقات دو اتفاق جدید داشتیم. یکی اینکه چهار نفر از بوکسورهای ما تخمه زده شدند و دیگری اینکه 10 نفر از بوکسورهای ما جزو 8 نفر بودند اما باید بگویم که تیم خوب نبود و آن قسمت برای من است. در سه سال و نیم اخیر که هر سال در سه یا چهار تورنمنت حضور داشتم و به دستاوردهای خوبی رسیدیم، این مسابقات تا امروز برای ما خوب نبوده است. البته هنوز مسابقات به پایان نرسیده و دو نماینده ما به نیمه نهایی راه یافتند.

وی درباره عملکرد انفرادی بوکسورهای کشورمان گفت: مصطفی ریقی با وجود سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان و آسیا جوان است و اگرچه نتوانست انتظارات را برآورده کند اما به وظیفه خود عمل کرد و حریف تایلندی نیز یک بوکسور خوب بود مهدی خسروی در همان شب افتتاحیه در راند اول ناک اوت شد اما توانست حریفی از کامبوج را شکست دهد. وی در مرحله بعد با قهرمان آسیا و قهرمان نوجوانان جهان از ازبکستان مبارزه کرد. خسروی با وجود جوانی تمام تلاشش را کرد اما قدرتش به حریف نمی رسید.

سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان گفت: سجاد محمدپور اگرچه بوکسوری باتجربه است اما نتوانست مقابل بوکسور قدرتمند ازبکستان پیروز شود. در 60 کیلوگرم تغییر بسیار بزرگی داشتیم و دانیال شهبخش به دلیل عدم آمادگی اعزام نشد و محمد کمالی جایگزین او شد. کمالی پس از استراحت در دور اول با بوکسور مغولستانی مبارزه کرد که حریف کویتی را شکست داد. کمالی در این مبارزه نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و با وجود شکست در راند اول، در راند دوم پیروز شد، اما در راند سوم به دلیل فشاری که در دو راند قبل به خود وارد کرده بود، از نظر بدنی ضعیف شد و در نهایت شکست خورد. .

استاکی خاطرنشان کرد: در وزن 63.5 کیلوگرم شاهد نمایش فاجعه باری بودیم و رضایی پس از پیروزی در شب اول عملکرد ضعیفی مقابل چین تایپه داشت. او اگرچه می توانست اولین مدال را برای ما تضمین کند اما با دو دست پیروزی را به حریف واگذار کرد و سنگین ترین باخت را در این مسابقات داشت. اتفاقات عجیب تری در وزن 67 کیلوگرم رخ داد و در حالی که حبیبی نژاد باید با اقتدار و آسودگی در برابر بوکسور تایلندی برنده اعلام می شد، با بی عدالتی مواجه شد. حبیبی نژاد در هر سه راند مستحق برتری 5 بر صفر بود اما به راحتی این بچه ها را بازنده اعلام کردند و حقشان را گرفتند. حریف تایلندی نیز در نبرد بعدی نماینده عراق را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

وی ادامه داد: مسلم مقسودی پس از پیروزی مقابل فلسطین در وزن 71 کیلوگرم به مصاف قهرمان امیدهای آسیا از قرقیزستان رفت که بوکسور بسیار خوبی و بک هند زن بود. مقصودی در 10 ثانیه ابتدایی این دیدار غافلگیر شد و نتیجه را واگذار کرد. در وزن 75 کیلوگرم شاهین موسوی بوکسور باتجربه ای است که با غلبه بر نمایندگان امارات و ترکمنستان به نیمه نهایی راه یافت. او برای رسیدن به فینال بازی سختی را مقابل نماینده قزاقستان پیش رو دارد اما شاهین توانایی شکست حریف خود را دارد.

سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان از شکست میثم کشلگی خبر داد: میثم پس از یک عمل جراحی بزرگ در مسابقات حاضر شد و شش ماه نتوانست تمرین کند. کیدر و مریز در دو ماه گذشته تمرین می کردند و بیشتر به دنبال فیزیوتراپی بودند. میثم اصلا آماده نبود و در مرحله نیمه نهایی مقابل بوکسور باتجربه اردنی قرار گرفت که سابقه برتری مقابل یکی دو بوکسور ایرانی را دارد. بوکسور اردنی سه مدال برنز آسیایی دارد و برترین بوکسور کشورش است و در خانه به مصاف میثم رفت. با این حال میثم خیلی خوب بوکس زد و بالاتر از حد انتظار عمل کرد اما در نهایت مغلوب حریفش شد.

استاکی همچنین گفت: پوریا در شب اول موفق شد نماینده هندوستان را شکست دهد و بوکسور قرقیزستانی را نیز شکست دهد اما او نیز اسیر ناداوری شد و مدالش از او گرفته شد. در وزن 92- کیلوگرم توفان شریفی موفق شد در دور دوم بوکسور قرقیزستانی را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد. در سنگین وزن متاسفانه ایمان رمضانپور در دور اول پیش بود اما با نمایش ضعیف مسابقه را واگذار کرد و آسیب زیادی به تیم بوکس ایران وارد کرد.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات گفت: کیفیت مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و در آستانه بازی های آسیایی و جهانی سال آینده معیار خوبی برای ما بود. ما در ایران بوکسورهای خوبی داریم اما در سنگین وزن جایمان خالی است و باید یک بوکسور جوان پیدا کنیم و برای آینده روی او کار کنیم. ما در این تورنمنت نسبت به تورنمنت های قبلی شکست خوردیم و این ناکامی تقصیر من است و از جامعه بوکس عذرخواهی می کنم اما تمام تلاشمان را کردیم.

سرمربی تیم ملی بوکس تاکید کرد: در برخی موارد با داوران مخالفت نکردیم و در برخی موارد گرفتار سرپیچی بچه ها از دستوراتی که در رینگ می دهیم گرفتار شدیم و بچه ها کار خودشان را کردند. و بازی ها را رها کردم.» در مجموع، تمام نکات بد مسابقات برای من و تمام نکات مثبت و خوب برای خود بچه ها است. وقتی به تهران برگشتم، با تکنسین ها صحبت می کنم و آسیب شناسی می کنم و می مانیم. قطعا جلسات مستمری با کادر فنی خواهیم داشت و در مورد مصدومیت ها صحبت خواهیم کرد و تیم خوبی را برای بازی های آسیایی و قهرمانی جهان آماده خواهیم کرد و قطعا تعداد کمتری بین پنج تا شش بوکسور را به مسابقات جهانی اعزام خواهیم کرد. اما سعی می کنیم در مسابقات سهمیه ترکیب کاملی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید