مسابقات قهرمانی هندبال جهان مسابقه ای سخت بین هندبالیست ها و پرافتخارترین تیم جهان

ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923319

تیم ملی هندبال مردان ایران در دومین دیدار خود در مرحله نهایی جام جهانی 2023 به مصاف پرافتخارترین تیم جهان خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی مردان ایران روز جمعه 9 دی ماه از ساعت 20:30 (به وقت تهران) در دومین دیدار فینال به مصاف تیم ملی فرانسه پرافتخارترین تیم ملی هندبال جهان خواهد رفت. مرحله جام جهانی 2023 لهستان

محمد سیاووشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مطبی حیدرپور، محمدرضا اوری، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی نژاد، محمد کیانی، یدسین رضا یدری صمبی‌گرامی دخکاردی، سید مهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی، علی کهزاد 20 ملی پوش حاضر در این مسابقات هستند.

روحلا اکرمی نیا (سرمربی)، وسلین ویوویچ (سرمربی)، حمید سادک شاه نشین (سرمربی)، شهداد مرتجی (سرمربی) و دانیال مصلح پور (دکتر) ترکیب تیم ملی هندبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تشکیل می دهند.

تیم ملی هندبال ایران که چند ماهی است با هدایت واسیلین ویوویچ در جام جهانی با تیم های اسپانیا، مونته نگرو و شیلی در گروه A قرار گرفت و اولین بازی تیم ملی مقابل شیلی با نتیجه 25 به پایان رسید. -24 مزیت به سود ایران. در ادامه، ایران در گام دوم مقابل مونته نگرو قرار گرفت و با وجود نمایش خوب و دیدنی، این دیدار را با نتیجه 34 بر 31 واگذار کرد. ملی پوشان کشورمان در آخرین دیدار خود از مرحله مقدماتی به مصاف تیم قدرتمند اسپانیا رفتند و با نتیجه 35 بر 22 شکست خوردند.

تیم ملی ایران نیز در اولین بازی خود در مرحله اصلی این رقابت ها به مصاف اسلوونی رفت و در آن بازی با نتیجه 38 بر 21 شکست خورد.

فرانسه به عنوان پرافتخارترین تیم هندبال جهان تاکنون 7 بار در بازی های المپیک شرکت کرده است که این حضور موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز شده است. فرانسه در هر سه المپیک گذشته روی سکو بوده است.

تیم ملی هندبال فرانسه 24 بار در مسابقات جهانی شرکت کرده و 6 عنوان قهرمانی، یک عنوان دوم و چهار عنوان سوم را به خود اختصاص داده است.

تیم ملی فرانسه 15 بار در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کرد و 3 بار عنوان این رقابت ها را به دست آورد.

تیم های ملی ایران، مونته نگرو و اسپانیا از گروه A جام جهانی صعود کردند و به جمع 24 تیم برتر جهان راه یافتند. این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات جهانی صعود می کند.

برنامه تیم ملی هندبال مردان ایران در مرحله نهایی مسابقات جهانی 2023 لهستان به شرح زیر است:

جمعه 30 دسامبر الی 20:30

ایران – فرانسه

2 فوریه، یکشنبه – از ساعت 20:30

ایران – لهستان

تیم ملی هندبال مردان

دیدگاهتان را بنویسید