مسابقات هندبال بانوان قهرمانی آسیا بانوان ایران در یک قدمی سهمیه قهرمانی جهان قرار دارند


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913744

تیم هندبال سنگ آهن بافق به عنوان نماینده تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در سومین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف استرالیا می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم هندبال سنگ آهن بافق که پس از کسب دو پیروزی متوالی مقابل هند و ازبکستان، نماینده تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا است، به مصاف تیم ملی استرالیا خواهد رفت.

این در حالی است که بانوان هندبالیست ایران در سومین دیدار خود به مصاف استرالیا می روند و در صورت پیروزی نه تنها می توانند به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها صعود کنند بلکه می توانند سهمیه جام جهانی 2023 را نیز کسب کنند.تیم ملی هندبال بانوان استرالیا در این فصل به مسابقات قهرمانی آسیا اضافه شد. این تیم علاوه بر هشت بار حضور در مسابقات جهانی، یک بار در مسابقات المپیک نیز شرکت کرد و دهم شد.

در دور قبلی مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، بانوان هندبالیست ایران برای اولین بار توانستند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنند و به جمع چهار تیم برتر این قاره راه پیدا کنند و اولین تیم هندبال بانوان ایران باشند که جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند. مسابقات جهانی

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرحیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شعبانی، مائده اسحاقی، حدیثه نوروزی، شهسواری، شهسواری، هنازهمی، شهسواری ها آرزو محمدی 19 بازیکن تیم سنگ آهن بافک در مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

گروه بندی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا به شرح زیر است:
گروه A: ایران، کره جنوبی، ازبکستان، هند، استرالیا
گروه B: ژاپن، قزاقستان، هنگ کنگ، چین، تایلند

برنامه دیدارهای ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

15 آذر یکشنبه – ساعت 8:30 / ایران – استرالیا
9 آذر چهارشنبه – ساعت 12:30 / ایران – کره جنوبی

پس از پایان مرحله گروهی، در مرحله نیمه نهایی، تیم اول گروه A به مصاف تیم دوم گروه B و تیم دوم A به مصاف تیم اول گروه B می رود.
همچنین تیم سوم گروه الف به مصاف تیم چهارم گروه ب و تیم چهارم گروه الف با تیم سوم گروه ب برای مشخص شدن رتبه های پنجم تا هشتم خواهند رفت.

تیم های پنجم از دو گروه برای مشخص شدن رتبه های نهم و دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید