مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا تقابل ایران و چین در رده بندی بانوان


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915279

بانوان هندبالیست ایران در رده بندی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف چین خواهند رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم هندبال سنگ آهن بافق که نماینده تیم ملی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا بود، پس از کسب سه پیروزی متوالی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا و باخت مقابل کره جنوبی در مرحله گروهی این رقابت ها به مصاف تیم ژاپن رفت. نیمه نهایی رفت و نتیجه را تسلیم کرد تا در دیدار نهایی برای مقام سوم به مصاف چین برود.

بانوان هندبالیست ایران در رده بندی فردا 22 آذر از ساعت 8:30 صبح به وقت ایران به مصاف تیم ملی چین می روند. تیم هندبال بانوان چین 5 بار در بازی های المپیک شرکت کرده و مدال برنز المپیک را کسب کرده است. وی همچنین در 17 دوره جام جهانی و 18 دوره مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته است. بانوان چینی 10 بار عنوان نایب قهرمانی و 6 بار عنوان سومی قهرمانی آسیا را کسب کرده اند. چین یک طلا، دو نقره و دو برنز از بازی های آسیایی دارد.

هندبال زنان چین در تمام دوره های مسابقات قهرمانی آسیا به جز دو دوره، جزو چهار تیم برتر بوده است. از نظر رنگ مدال چهارمین تیم پرافتخار قهرمانی آسیا و از نظر تعداد مدال دومین تیم پرافتخار قهرمانی آسیا است. تیم ملی هندبال بانوان چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در مسابقات قبلی قهرمانی آسیا شرکت نکرد.

بانوان هندبالیست ایران موفق شدند با نتیجه 43 بر 35 تیم هند، 35 بر 32 ازبکستان و 43 بر 15 استرالیا را شکست دهند و در جمع چهار تیم برتر جهان برای دومین بار به جام جهانی راه پیدا کنند. اما در بازی با کره جنوبی 41 بر 11 شکست خورد. همچنین در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم ژاپن رفت و با نتیجه 43 بر 19 شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند.

در دور قبلی مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، تیم ملی ایران برای اولین بار موفق شد به جام جهانی صعود کند و به جمع چهار تیم برتر این قاره راه پیدا کند و اولین تیم فوتبال بانوان ایران باشد که جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است. جام جهانی.

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرهیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شعبانی، مائده اسحاقی، نادیثه نوروزی، هناز، هَنْرَزَهِی، نَعْدیثه نوروزی، شاهسواری الناز قاسمی و آرزو محمدی 19 بازیکن تیم سنگ آهن بافک در مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید