مسابقات ووشوی قهرمانی نوجوانان جهان 3 طلا، 3 برنز و 7 فینالیست در روز چهارم


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916736

چهارمین روز مسابقات ووشوی قهرمانی جوانان جهان برای کشورمان با 6 مدال رنگارنگ و 7 فینالیست همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، هشتمین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی جوانان جهان از روز سه شنبه در تانگانگ اندونزی آغاز شد و تیم های ملی مردان و زنان ایران که با حمایت «شرکت پرداخت الکترونیک سداد» اعزام شده بودند، به مصاف هم خواهند رفت. رقبای امروز (جمعه) آن روز کاروان کشورمان با کسب 3 مدال طلا و 3 مدال برنز.

نتایج امروز به شرح زیر است:

یونس هدی در فرم نان چوان با امتیاز 8.97 به مدال طلا دست یافت و قهرمان جهان شد. این دومین طلای الهی در این نبردهاست. دوم و سوم این بخش ورزشکارانی از کره جنوبی و ازبکستان هستند.

در فینال وزن 45 کیلوگرم سینه مردان، امیرمحمد بازگیر کشتی گیر کشورمان به مصاف «دانگ هوآ» از ویتنام رفت و این کشتی گیر را از پیش رو برداشت و به مدال ارزشمند طلا دست یافت. بازگیر حریفانی از آذربایجان و عربستان را شکست داد و به فینال رسید.

حسین ولی زاده که در دو مبارزه قبلی خود حریفانی از اندونزی و قزاقستان را شکست داده بود، در وزن 48 کیلوگرم به مصاف شریف مصطفی از مصر رفت و با پیروزی مقابل این مبارز به مدال طلا و عنوان قهرمانی دست یافت.

سامیار صادقی در فرم چیانگ شو تالوی پسران به مصاف حریفان خود رفت و در نهایت با امتیاز 95/8 بر سکوی سوم جهان ایستاد و به مدال برنز دست یافت. اول و دوم رقبای آمریکا با 9.06 و هنگ کنگ با 8.99 هستند.

هستی صدیکی با امتیاز 8.94 بر سکوی سوم ایستاد و در قالب نان چاوان صاحب مدال بنز قهرمانی جهان دختران شد. در این رده اول «چو کیو تسانگ» از هنگ کنگ با امتیاز 9.11 و نفر دوم «پیلار تان» از مالزی است. این دومین مدال صدیقی در مسابقات قهرمانی جهان است. او قبلا در نان دائو دختران صاحب مدال طلا شده بود.

در دسته منهای 52 کیلوگرم فینال این دسته برگزار و مقام اول و دوم این دسته مشخص شد. محمد عرفان مقدم روز گذشته (پنجشنبه) در مرحله نیمه نهایی این پیکارها مغلوب حریف مصری شد و در مجموع مقام سوم این پیکارها و مدال برنز را کسب کرد. بر این اساس این نماینده کشورمان امروز پس از رقابت فینال در این وزن مدال برنز خود را دریافت کرد. در این رده اول و دوم به ترتیب رقبای هند و مصر بودند.

در وزن منهای 75 کیلوگرم سهیل موسوی در سومین مبارزه خود به مصاف «آلن سهیچ» از کرواسی رفت و با شکست این حریف فینالیست شد. موسوی مقابل «ولادیسلاو پاشنیک» از اوکراین و «محمد سیف» از تونس به پیروزی رسید.

در وزن 70- کیلوگرم، عرفان محرمی در سومین مبارزه خود در این رقابت ها مقابل «محمد عبدالعزیز» از مصر پیروز شد و راهی فینال شد. محرمی در دو مسابقه قبلی خود حریفانی از تونس و اردن را شکست داد. او در فینال باید به مصاف رقیبی از چین برود.

در وزن 60 کیلوگرم آقایان امیرحسین همتی ملی پوش کشورمان در سومین مبارزه خود در این رقابت ها یو هنگ از هنگ کنگ را شکست داد و راهی فینال شد. همتی در دو مسابقه قبلی خود، تسنیم اسلام از بنگلادش و سرجیو آلپایدزی از گرجستان را شکست داد. وی در آخرین دیدار خود و در دیدار فینال به مصاف حریف هندی خواهد رفت.

در وزن منهای 56 کیلوگرم مردان، رضا سهاری ملی پوش ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده آذربایجان رفت و با پیروزی بر این حریف سرسخت راهی فینال شد. سهری در مبارزات قبلی خود مقابل نمایندگان هند، برزیل و هنگ کنگ پیروز شد. او در دیدار پایانی باید به مصاف حریفی از هندوستان برود.

در دسته سوندا تا 60 کیلوگرم کوثر علیزاده ملی پوش کشورمان به مصاف «بتول صلاح الدین» نماینده فلسطین رفت و از سد این حریف گذشت و راهی دیدار فینال مسابقات ووشوی قهرمانی جوانان جهان شد. علیزاده پیش از این موفق شده بود “تا فونگ آن” از ویتنام را شکست دهد. او باید در دیدار فینال با رقیبی از هند دیدار کند.

دیانا رحیمی در وزن 56 کیلوگرم در سومین مبارزه خود مقابل «کریمه بریونس» مکزیکی به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد و فینالیست شد. او مقابل «یینگ هه اونگ» از هنگ کنگ و «پوسپا آناستازیا» از اندونزی پیروز شد.

در بخش ملبا بانوان کیانا بیابانی ملی پوش وزن 52 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف الیزا کالاندوچی از ایتالیا رفت و با شکست این سانداکار راهی فینال شد. پیش از این بیابانی مقابل «دیویاناشی» نماینده هند و «زهرا واهانا» از اندونزی به برتری دست یافت و به مدال برنز دست یافت. نماینده کشورمان فردا در دیدار فینال باید به مصاف رقیبی از چین برود.

کسری لورای در وزن 80- کیلوگرم در اولین مبارزه خود به مصاف «آنیرود چاود هاری» از هند رفت و مغلوب این حریف شد.

همچنین شاهین بنی طالبی، نازنین بازار، صبا رامیان و ستاش تک فلاح در آن روز موفق به کسب مدال نشدند. صبا رامیان البته در قالب چیانگ شو با 9.056 امتیاز مقام سوم را کسب کرد. رقیب اندونزی با امتیاز 9.106 مدال طلا و رقیب سنگاپور با امتیاز 9.093 به مدال نقره دست یافتند. اما با توجه به تعداد پنج شرکت کننده در این فرم، تنها به نفرات اول و دوم طبق قوانین فدراسیون بین المللی ووشو مدال اهدا شد.

کاروان کشورمان تاکنون 6 طلا، 1 نقره و 4 برنز دارد. در روزهای گذشته این مسابقات یونس هدی در فرم نن تائو پسران، هستی صدیکی در فرم نن تائو دختران و نازنین بازار در فرم نن گوئن موفق به کسب مدال طلای این پیکارها شدند. نازنین بازار در نانچوان به مدال نقره دست یافت و شاهین بنی طالبی در نان نگوین به مدال برنز بسنده کرد.

این مسابقات فردا (شنبه) پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید