مسابقه بازاریابی تهران برگزار می شود


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840522

مسابقه بازاریابی در تهران به منظور ایجاد هم افزایی و همگرایی بین ظرفیت فرهنگی نهادها و سازمان های فرهنگی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازاریابی هماورد تهران یک رویداد توسعه کسب و کار برای کودکان با محتوای آموزشی و آموزشی مناسب است، این رویداد در تیرماه برگزار می شود و بستری برای مشارکت و سرمایه گذاری تولیدکنندگان در تولید محصولات فرهنگی است.

طبق آمار، امروزه اسباب بازی ها، بازی های رایانه ای، انیمیشن ها و به طور کلی محصولات کودکان در سراسر جهان گردش مالی زیادی دارند. در ایران این رقم قابل توجه است. متاسفانه بخش کوچکی از این رقم قابل توجه در ایران سهم تولیدکنندگان داخلی است. اگر نگاهی به فضای واقعی و مجازی در اسباب بازی فروشی ها و بازارها بیاندازیم به خوبی متوجه این موضوع می شویم. این مشکل نه تنها به کثرت این محصولات، بلکه به شهرت آنها نیز مربوط می شود. فرزندان ما محصولات بومی را نمی شناسند، به عبارتی این محصولات برای کودکان و نوجوانان ما اصلا شناخته شده نیست. اصولاً این محصولات آن چیزی را که برای جذابیت بچه ها لازم است ندارند، اگر کالا هم جذاب شود موقتی است و این جذابیت نمی تواند ادامه پیدا کند. از این رو محصولات در مقطعی وارد بازار می شوند اما پس از مدتی به دلایل مختلف از جمله عدم پویایی و توسعه، عدم ارتباط با سایر محصولات و یا مشکلات اقتصادی و حقوقی صاحبان آن به فراموشی سپرده می شوند و در بازار رها می شوند. تاریخ، و دوباره فرزندان ما مجبور هستند. نمونه های خارجی محصولاتی که عموماً شخصیت محور هستند را ببینید و امتحان کنید.

چرا وضعیت محصولات فرهنگی ما و به خصوص محصولات کودک در چنین وضعیتی قرار دارد؟ آیا هنوز موفق به تولید محصولات فرهنگی متناسب با ذائقه فرزندانمان نشده ایم؟ جذابیت لازم را ندارید؟ آیا تولیدکنندگان ما با سازوکار بازار آشنا نیستند؟ آیا زیرساخت های لازم برای تولید و محصولات تا رسیدن به دست مردم وجود ندارد؟ آیا محصولات ما پویا نیستند و نمی توانیم آنها را توسعه دهیم؟ آیا فروشندگان ما عمدتاً محصولات داخلی را عرضه و عرضه نمی کنند؟ محصولات خانگی به طور کلی تقاضا ندارند؟ آیا این محصولات قابل رقابت نیستند و برای رونق تولیدات داخلی باید جلوی واردات محصولات خارجی گرفته شود؟ آیا پشتیبانی محتوای لازم را ندارید؟

بازاریابی هماورد (جشنواره) تهران با تشکیل زنجیره ای از محصولات فرهنگی و ایجاد بستر مناسب برای عرضه و توزیع محصولات، گامی در جهت پاسخگویی به اینگونه سوالات است. این رویداد مکانی برای تولیدکنندگان کوچک است تا با کسب و کارهای بزرگتر و با تجربه تر ارتباط برقرار کنند و از تجربه و بازار آنها برای توزیع و مصرف استفاده کنند. تولیدکنندگان خصوصی کوچک محصولات فرهنگی کودک در کنار تولیدکنندگان ارشد می نشینند و با حمایت قانونی و ارائه محتوای مناسب ابتدا محصولات نمونه تولید می کنند و سپس برای تامین سرمایه برای تولید انبوه آماده می شوند. تولیدی که با محتوای آموزشی و داستان پشتیبانی خواهد شد. در این راستا با توجه به حضور پررنگ توزیع کنندگان واقعی و مجازی، ظرفیت خوبی برای توزیع محصول وجود دارد و از این نظر فرصتی برای تولیدکنندگان کوچک است تا محصولات خود را در بازاری مناسب و بزرگ عرضه کنند. محصولاتی مانند کتاب، انیمیشن، بازی های رومیزی، لوازم التحریر، اسباب بازی و انواع بازی های رایانه ای و محتوای آموزشی.

در این راستا با ایجاد هم‌افزایی و هم‌گرایی بین ظرفیت‌های فرهنگی نهادها و سازمان‌های فرهنگی، تلاش می‌شود تا زمینه‌ای ایجاد شود که محصولات فرهنگی بازاریابی شده توسط بخش خصوصی و کوچک و بزرگ در سطح ملی و جهانی طراحی، تولید و توزیع شود. تولیدکنندگان، هدایت و هدایت شوند و از این نظر راهی برای صدور فرهنگ بومی و ملی خواهد بود.

در این صورت حضور پررنگ سرمایه گذاران از انواع مختلف خصوصی و دولتی، حضور فروشگاه ها و بسترهای شناخته شده کشور، بانک ها و موسسات مالی به روش ها و اشکال مختلف، ظرفیت تولید تولیدکنندگان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. لازم به ذکر است حضور نهادها و سازمان های فرهنگی موثر و مسئول و حضور اعضای حقوقی کمپ بازاریابی فرهنگی در حوزه بازاریابی فرهنگی به رونق جشنواره و حتی مراحل بعد از جشنواره کمک شایانی می کند. دولت موثر مهمتر از آن، مشارکت تولیدکنندگان ارشد و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران مشمول قرارداد مالکیت معنوی است. با انعقاد این قرارداد به نظر می رسد حقوق طرفین مشارکت تا حد زیادی حفظ شود و نگرانی دیرینه تولیدکنندگان فرهنگی از عدم رعایت حقوق تولیدکنندگان برطرف شود. .

مسابقه بازار تهران تیرماه برگزار می شود و فرصت ثبت نام برای حضور و مشارکت تولیدکنندگان، مشاغل و سرمایه گذاران در تولید محصولات فرهنگی کودک در این رویداد تا 15 خرداد ماه است. عموم مردم این رویداد می توانند برای ثبت نام به سایت www.thehranmpf.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید