مساحت جنگل‌های شمال استان کرمان بیش از یک میلیون هکتار است/ نقش ویژه جنگل‌های استان در حفاظت


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816870

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری مدیریت منابع طبیعی و حوضه های آبخیز استان:

رحمت اله باقری با تاکید بر اینکه جنگل های استان به ویژه شمال استان نقش حفاظتی دارند، گفت: نقش و اهمیت این گونه های جنگلی در استان بیش از گذشته در استان های دیگر برای حفاظت از خاک و جلوگیری از وقوع سیلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمت الله باقری در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به اول فروردین، روز جهانی جنگل، گفت: مساحت جنگل های شمال استان یک میلیون و 12 هزار هکتار است که در دو منطقه رویشی خلیج فارس عمان و ایران توران قرار دارد.


رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی و مدیریت آب استان کرمان ادامه داد: در پهنه رویشی ایران توران که مساحت جنگلی این منطقه حدود 4 میلیون و 32 هزار و 747 هکتار است، استان کرمان با 836 هکتار وسعت دارد. هزار 12 هکتار موقعیت خود را تثبیت کرده است.

وی گفت: پوشش گیاهی ایران توران بر اساس توپوگرافی و ارتفاع منطقه، در دو منطقه کوهستانی با اقلیم سرد شامل گونه های جنگلی پسته، بادام و غیره است. و آب و هوای کویری و گونه های گرم و خشک. گیاهان مختلفی وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه منطقه پوشش گیاهی جنگلی شمال استان خلیج عمان است، گفت: این منطقه پوشش گیاهی در کشور 2 میلیون و 119 هزار هکتار وسعت دارد که در شمال استان این استان 176 هزار و 320 هکتار وسعت دارد و گونه دارای خربزه، خربزه و غیره است.

حفاری با بیان اینکه در شمال استان کرمان اقدامات احیا و بهسازی جنگل های پهنه گیاهی انجام شده است، گفت: در این اقدامات به پایداری پروژه و در راستای غنی سازی جنگل ها توجه بیشتری می شود. زیرا جنگل هایی داریم که به دلیل شرایط سخت اقلیمی تراکم و کیفیت گونه ها را از دست داده اند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلداری منابع طبیعی و مدیریت آب استان کرمان گفت: با توجه به اینکه سال هاست به دلیل چالش های مختلف توسعه جنگل ها زمین های جنگلی را از دست داده ایم، اهدافی در نظر گرفته شده و مطالعات انجام شده است. انجام شده. “

وی با تاکید بر اینکه جنگل های استان به ویژه در شمال استان نقش حفاظتی دارند، گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع سیل و خاک که نقش و اهمیت این گونه های جنگلی در استان بیش از گذشته در استان های دیگر است.

این مقام مسئول با اشاره به گستردگی اراضی جنگلی تاکید کرد: از مردم و نهادهای مختلف درخواست داریم در حفاظت از گونه های جنگلی استان در امر جنگل کاری و جنگل کاری کمک کنند.

حفاری خاطرنشان کرد: کرمان یکی از معادن کشور است. معادن را برای کمک به جنگل کاری در شمال استان در نظر گرفته ایم و از مردم می خواهیم در این زمینه با ما همراهی کنند تا بتوانیم جنگل ها را حفظ و توسعه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید