مسافران باید دوز سوم واکسن را تزریق کنند


ساعت: 18:27
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818260

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در صورت رعایت پروتکل ها و تزریق حداکثر دوز سوم واکسن می توان از دستاورد کنترل این بیماری در کشور دفاع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور، محمد گلوفشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر و محمد باکر محمدی معاون عملیات جمعیت هلال احمر ظهر امروز از ستاد هماهنگی گردشگری استان بازدید کردند.

علی عسگر شالبافیان رئیس ستاد هماهنگی گردشگری در نشستی پس از بازدید مسئولان از ستاد مرکزی هماهنگی گردشگری گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سفرهای نوروزی یکی از اولویت های ما در خدمات ستاد هماهنگی گردشگری است. «به همین دلیل است. آنها از استان‌ها می‌خواهند که توجه بیشتری به پروتکل‌ها داشته باشند تا مردم و مسافران را به دریافت نوبت سوم واکسن تشویق کنند.»

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این نشست گفت: با تاکید رئیس جمهور و تاکید ایشان بر بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، باید مردم را به تزریق نوبت سوم واکسن تشویق کنیم. وی افزود: در صورت رعایت پروتکل ها و تزریق دوز سوم واکسن تا حد امکان می توانیم از بیماری در کشور محافظت کنیم.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و تشویق مردم به تزریق نوبت سوم واکسن باید در دستور کار همه کارکنان گردشگری باشد تا بحمدالله بعد از تعطیلات با مشکل ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مواجه نشویم.

میعادفر ادامه داد: بحث دیگر ما در حوزه سلامت و اورژانس در کشور، نظارت بر تغذیه در رستوران ها و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی غذایی برای مسافران است. با نظارت بیشتر باید مراقب تغذیه سالم مسافران باشیم.»

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: امسال در سفرهای نوروزی بحث مونوکسید و مرگ ناشی از آن بسیار جدی بود و نسبت به سال های گذشته افزایش داشت. مردم و مسافران باید از طریق شبکه های استانی در مورد نحوه استفاده از وسایل گرمایشی آموزش ببینند تا از حوادث و مرگ و میر جلوگیری کنند. وی ادامه داد: مراقبت، کنترل و پیشگیری می تواند منجر به تلفات کمتری در سفرهای نوروزی ما برای جلوگیری از حوادث شود و این کنترل باید تقویت شود.


ما تمام تلاش خود را برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بعد از نوروز انجام خواهیم داد

میعادفر گفت: امسال یک سال استثنایی برای سفر به نوروز و مانند سال طلایی برای سفر بود. «در این سفرها یک جریان اقتصادی شروع شد و امیدوارم وضعیت روز به روز بهتر شود.

وی گفت: نگرانی رئیس جمهور این بود که مدارس و دانشگاه ها باید بازگشایی شوند زیرا مراکز آموزشی در سراسر دنیا در حال بازگشایی هستند و ما از این موضوع رنج می بریم. بسیاری از دروس دروس تخصصی هستند و نمی توان به صورت آنلاین تدریس کرد. وزارت بهداشت از همه امکانات خود استفاده خواهد کرد تا بتوانیم بعد از نوروز بازگشایی کنیم.

رئیس اورژانس کشور گفت: پایش جدی بهداشتی موسسات انجام و 500 تن مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی گفت: موضوع مسیر یاب بسیار جدی بود و مردم به خوبی از آن استقبال کردند و فضایی را فراهم کردیم که هیچ مسافری از بیماری عروق کرونر قلب آسیب نبیند. مخالفان همیشه بابت مراسم راهیان نور که خوشبختانه امسال بدون حادثه برگزار شد عذرخواهی می کنند.


تلاش سازمان جوانان هلال احمر برای ترغیب مردم به رعایت پروتکل ها و واکسینه شدن

محمد گل افشان رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: امسال با توجه به افزایش سفر در ایام نوروز، در روزهای ابتدایی سال و در برخی استان ها با مشکلاتی مواجه شدیم که توسط کارکنان به حداقل ممکن رسید. هماهنگی خدمات گردشگری.»

وی افزود: سازمان جوانان هلال احمر در بحث پروتکل ها و کنترل های بیماری عروق کرونر فعال بوده است و با برنامه های فرهنگی و آموزشی تلاش کرده ایم مردم را به رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون تشویق کنیم. از سوی دیگر به گفته مقام معظم رهبری، این نهاد سعی در ارتقای شادی و نشاط در جامعه داشته است.


سیگنال های نادرست جان امدادگران را به خطر می اندازد

محمد باکر محمدی معاون عملیات جمعیت هلال احمر گفت: سازمان امداد و نجات هلال احمر در سطح کشور در پست ها و پایگاه ها افزایش 100 درصدی دارد و از ظرفیت های مردمی در این سازمان استفاده شده است. .

وی گفت: روز گذشته طبق گزارش هایی که داشتیم 12 کوهنورد در ارتفاعات حضور داشتند. «این نوع گزارش برای ما مشکل ساز شده است و هر جا این اقوام خسته می شوند از سازمان امداد و نجات کمک می گیرند و از رسانه ها به سازمان فشار می آورند و جان نیروهای ما را به خطر می اندازند.


صحنه ای جدید از خدمت و ایثار

در پایان علی عسگر شالبافیان رئیس ستاد هماهنگی خدمات گردشگری گفت: از وزارت بهداشت و درمان و اورژانس و جمعیت هلال احمر برای ایجاد صحنه جدیدی از خدمت و فداکاری در سال های اخیر تشکر ویژه دارم. دو سال. «این روزها با داستان های ایثارگری مواجه شدم که برایم بسیار افتخارآمیز بود و جز جزای آخرت این عزیزان از سوی خداست.

وی گفت: تمهیدات زیادی اندیشیده شده و ماه هاست که تلاش می کنیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم. تلاش شده تا از ثروت کشور برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود. در صورت هم افزایی بین دستگاه ها، سرویس کارآمد و به موقع خواهد بود. هر چه هماهنگی بین دستگاه ها بیشتر باشد طعم خدمت را مردم عزیز ایران بیشتر خواهند چشید».

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید