مستاجران تهدید کننده پیگرد قانونی خواهند داشت


ساعت: 20:14
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881223

وزارت راه و شهرسازی پس از انتشار مطالبی در رسانه ها مبنی بر دریافت پول برای تخلیه مستاجر اعلام کرد: هرگونه تهدید مستاجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی یا حکم تخلیه جرم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درج تصاویر آگهی هایی با عنوان تخلیه مستاجران و ارتکاب اعمال خلاف قانون توسط این افراد قطعا قابل پیگرد قانونی است.

در بسته سیاستی مصوب در جلسه روسای ستاد، علاوه بر تعیین میزان افزایش سقف تمدید اجاره نامه در سال 1401 و تمدید خودکار یکساله اجاره نامه، استثنائاتی برای تمدید خودکار اجاره برای اجاره مشخص شده است.

بر اساس این گزارش، مستاجر در صورتی که مالک ملک یا واحد استیجاری را فروخته و قرارداد فروش را در سامانه ثبت معاملات ملکی ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کرده و اطلاعات ملک را در سامانه املاک و مستغلات ثبت کرده باشد. یا در صورتی که مالک نسبت به اخذ پروانه ساختمانی از مراجع ذیربط جهت تخریب، بازسازی یا نوسازی اقدام کرده باشد، مسکن باید تخلیه شود.

همچنین در صورتی که مستاجر در مدت اجاره قبلی با تصریح مرجع قضایی (هیئت حل اختلاف) تکالیف را به موقع انجام نداده باشد و یا افزایش اجاره بها معادل درصدهای مصوب مستاجر پذیرفته نشود. واحد مسکونی باید توسط مستاجر آزاد شود.

سران قوا نیز تایید کردند; در صورتی که فرزند مالک به صورت رسمی متاهل باشد و برای سکونت نیاز به واحد اجاره ای داشته باشد و یا اینکه مالک نیاز به سکونت در واحد خود داشته باشد، مستاجر باید با رعایت شرایط لازم واحد را تخلیه کند.

ملاک رسیدگی و رسیدگی قانونی به اختلاف اجاره بین موجر و مستاجر در مراجع قضایی (هیات حل اختلاف) اطلاعات ثبت شده در سامانه کد رهگیری و املاک و مستغلات می باشد.

مراجع قضایی (هیات حل اختلاف) مکلفند در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت یک ماه به موارد مورد اختلاف رسیدگی و رأی صادر کنند.

در نهایت وزارت راه و شهرسازی از ضابطان قضایی و نیروی انتظامی خواست با برهم زنندگان آرامش و آسایش مردم برابر قوانین و مقررات برخورد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید