مستمری بگیران همچنان منتظر پرداخت 25 درصد معوقات به تناسب هستند

مستمری بگیران همچنان منتظر پرداخت 25 درصد معوقات به تناسب هستند

صبح چهارشنبه 2 شهریورماه جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از همراهی و همدلی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اجرای مصوبه شورای عالی کار و افزایش حقوق سایر رده های مستمری بگیران قدردانی کرد. با 38 در صد، معیشت و درمان مستمری بگیران از مهمترین اولویت ها و دغدغه های اتحادیه ایثارگران کار است.

صادقی به تشریح مشکل تناسب پرداخت و تصریح کرد: بازنشستگان از سال 1400 همچنان منتظر پرداخت 25 درصد معوقات معوقه خود هستند و امیدواریم با درایت و مدیریت سازمان این مطالبه به حق مستمری بگیران محقق شود. .

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل مهم این تشکل پرداخت. وی با یادآوری اینکه ضریب حمایت رو به کاهش است و این مشکل باعث کسری بودجه سازمان می شود، گفت: ادامه این روند قطعا به نفع سازمان نیست و باید در این راستا اقدامات مناسبی انجام شود.

یکی از مشکلات جدی مستمری بگیران بیمه درمانی تکمیلی است

صادقی به موضوع درمان پرداخت و گفت: یکی از مشکلات جدی مستمری بگیران بیمه تکمیلی درمان است. گاهی اوقات بیمه‌گر به تعهدات خود عمل نمی‌کند و پیامدهای منفی آن بر بازنشستگان تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: ما از ابتدا با این نوع بیمه ها مشکل داشتیم و احساس کردیم قانون تکلیفی باید به درستی اعمال شود. یعنی سازمان بیمه باید طوری عمل کند که مستمری بگیران نیازی به بیمه اضافی نداشته باشند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کار در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اتحادیه همواره به دنبال مطالبات مستمری بگیران و بیمه شدگان در همه دولت ها بوده است و برای این اتحادیه فرقی نمی کند که متولی اداره سازمان باشد. هر زمان که سازمان تامین اجتماعی به درخواست مستمری بگیران توجه کرده ما به آنها اجابت کرده ایم و در صورت عدم توجه با آنها برخورد کرده ایم.

میرهاشم موسوی در این دیدار با قدردانی از پیگیری جدی و احقاق حق اتحادیه ایثارگران از جامعه کارگری در خصوص مطالبات مستمری بگیران به بیان مشکلات و مشکلات سازمان تامین اجتماعی پرداخت.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: سال گذشته که این مسئولیت را بر عهده گرفتم در پاسخ به خبرنگاری که پرسید مهم ترین اولویت شما چیست، پاسخ دادم اولویت اول من پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان است و اولویت دوم توجه به نگرش نسبت به بیمه شده. تقریباً در آن مدت سعی کردم وظایفم را انجام دهم. اولین اقداماتی که در سازمان انجام شد قطع وابستگی به سیستم بانکی و گرفتن وام از بانک برای پرداخت هزینه ها بود که به فضل الهی در حد توان به این امر اختصاص دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید