مستمری بیمه چه زمانی افزایش می یابد؟

مستمری بیمه چه زمانی افزایش می یابد؟

پرداخت حقوق به مستمری بگیران بیمه از کورد 20 آغاز شد اما حقوق ودیعه برابر با حقوق سال گذشته است و افزایش نسبت به سال جدید در پرداخت این ماه اعمال نمی شود. سوال اینجاست که تامین اجتماعی چه زمانی می خواهد قوانین جدید را اجرا کند؟

، سازمان بیمه گر شروع به پرداخت مستمری خرداد کرد. اما با وجود تصویب افزایش 1401 حقوق بازنشستگان در هیأت وزیران، تاکنون پرداختی های این سازمان برابر با سال گذشته است.

اما افزایش مستمری های تامین اجتماعی از چه زمانی اجرایی می شود؟ با تصویب شورای دولت افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی از خرداد ماه با نرخ جدیدی اعمال می شود.

مابه التفاوت بهمن و اردیبهشت به ترتیب در تیر و مرداد پرداخت می شود. پیش بینی می شد مقررات جدید مستمری کارگران بازنشسته در راستای افزایش 1401 در اسرع وقت تا پایان خرداد ماه صادر شود.

این در حالی است که اطلاعات دریافتی از بازنشستگان تامین اجتماعی و مخاطبان کسب و کار نیوز حاکی از آن است که تامین اجتماعی پرداخت مستمری این ماه را از 20 خرداد آغاز کرده است، اما مبلغ واریز شده به حساب بازنشستگان شامل افزایش جدیدی نیست.

در همین راستا، پیگیری‌های تجارت نیوز از سوی سازمان تامین اجتماعی و کارگران بازنشسته حاکی از آن است که از 25 خردادماه 57 درصد حداقل مستمری و 10 درصد افزایش مستمری در سایر سطوح اعمال می‌شود.

برای افرادی که در بازه زمانی 30 خرداد تا 5 خرداد ماه جاری همچنان حقوق بازنشستگی خود را به میزان قبلی دریافت کرده اند، مابه التفاوت افزایش خردادماه به صورت جداگانه پرداخت می شود.

بر این اساس، سازمان بیمه گر مستمری خود را طبق رژیم معمول لیست پرداخت می کند. تا 25 خرداد و صدور تصمیمات جدید، تمامی سپرده ها به حساب و به نرخ سال گذشته خواهد بود. از این تاریخ حقوق بازنشستگی به میزان جدید پرداخت خواهد شد.

برای سال 1401 مستمری تامین اجتماعی باید با دستمزد کارگران شاغل افزایش می یافت. اما پس از دو ماه و نیم تاخیر، دولت تنها حداقل حقوق بازنشستگی را تا حد حداقل دستمزد افزایش داد و برای سایر ذینفعان سقفی برای افزایش حقوق کارمندان دولت تعیین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید