مستندسازی تعاونی های مسکن مهر با جدیت پیگیری می شود/ 38 تعاونی مسکن خالی در قزوین وجود دارد.

وی افزود: در سه تا چهار ماه گذشته مستندسازی تعاونی های مسکن مهر را در دستور کار قرار دادیم. مدیر کل تعاون منطقه ای اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر تقریباً 38 تعاونی مسکن مهر آزاد در استان قزوین وجود دارد و این تعاونی ها نسبت به سایر تعاونی ها مشکلات بیشتری دارند.

آقا علیخانی تصریح کرد: بی انگیزگی اعضای تعاونی ها برای پرداخت هزینه ها باعث کاهش تمایل هیات مدیره برای پیگیری امور و بروز مشکلات اساسی در تعاونی های مسکن مهر شد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع تعاونی مسکن مهر یک معضل اساسی و جدی و البته بین نهادی است، اظهار داشت: در این راستا باید گفت که این تعاونی یک مشکل بزرگ و جدی است. وی اذعان داشت: بخشی از پیمانکاران و مجوزهای فنی بر عهده ساخت مسکن و شهرسازی، استاندارد آسانسور بر عهده اداره کل استاندارد و بخشی از اتمام کار مربوط به شهرداری، تامین اجتماعی است. بدهی مربوط به سازمان بیمه و بخشی مربوط به تعاونی عضو است.

آقا علیخانی تصریح کرد: در صورت عدم همکاری سایر نهادها در حل مشکلات تعاونی های مسکن مهر و عدم توجه به اهمیت موضوع، نتیجه ای در این زمینه حاصل نمی شود و جلسات مختلفی با حضور نهادهای مرتبط در اداره کل ترویج همکاری


ساخت بیش از هشت هزار واحد مسکونی در تعاونی مسکن مهر

وی بیان کرد: در حوزه تعاونی های مسکن مهر پیشرفت های مناسبی حاصل شده است و امیدواریم با تعهداتی که نهادها انجام می دهند، شاهد خروجی مطلوب در این حوزه باشیم.

این مسئول با اذعان به اینکه اکثر تعاونی های مسکن مهر در شهرستان مهرگان متمرکز هستند، گفت: 9 تعاونی در شهرستان البرز، یک تعاونی در بوئین زهرا با 156 واحد، 4 تعاونی در تاکستان با 640 واحد، 20 تعاونی در قزوین با پنج هزار و پنج واحد. یک تعاونی در آبیک وجود دارد.

وی یادآور شد: در مجموع هشت هزار و 451 واحد مسکونی در منطقه تعاونی مسکن مهر استان قزوین ساخته شده و تمامی این تعاونی ها به اعضا واگذار شده است. .


دامنه نظارت بر تعاونی های مسکن مهر محدود است

آقا علیخانی افزود: اگرچه وضعیت مسکن در دولت نهم بهتر از امروز بود، اما بسیاری از تعاونی ها بودجه خرید نداشتند و با استفاده از تسهیلات بانک ها توانستند مبلغ مورد نظر را تامین کنند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه استان قزوین گفت: با توجه به اینکه فعالیت تعاونی ها چارچوب مشخص و شخصیت حقوقی مستقل دارد، امیدواریم بتوانیم از پراکندگی تعاونی های مسکن مهر جلوگیری کرده و آنها را یکپارچه کنیم و هزینه ها را به حداقل برسانیم.

آقا علیخانی توضیح داد: دامنه نظارت بر نوع فعالیت تعاونی های مسکن توسط اداره کل تعاون محدود است، بنابراین باید تصمیم درستی برای رسیدن به نتیجه مطلوب اتخاذ شود.

وی با مقایسه وضعیت تعاونی های مسکن مهر قزوین با سایر استان ها گفت: قزوین نسبت به سایر استان ها چالش خاصی ندارد، تکمیل و تحویل تعدادی از واحدها از مشکلات جدی در این حوزه کاسته است.

این مسئول گفت: در راستای اجرای طرح مسکن مهر در دولت نهم، قشر زیادی از اقشار کم درآمد جامعه با پرداخت مبلغی محدود صاحب خانه شده اند.

آقا علیخانی در پایان یادآور شد: برخی تعاونی ها مشکلات محدودتری دارند که باید پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید