مستندسازی پرونده های قضایی مصداق جهاد برای تبیین است


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914487

قدردانی رئیس قاضی یزد از نویسندگان کتاب «جان به لب»؛

دشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تاکید رهبری بر جهاد تبیینی گفت: مستندسازی پرونده های قضایی با نگاه پیشگیرانه و تربیتی، تبیین زحمات قوه قضائیه و تشویق قضات بزرگوار از مصادیق جهاد تبیینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، غلامعلی دشیری امروز در مراسم تقدیر از نویسندگان کتاب «جان به لب» گفت: این کتاب نمونه ایده آلی از جهاد تبیین در حوزه فعالیت های دستگاه قضایی است که می توان در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود: در این کتاب دشواری های قضاوت در روند رسیدگی به پرونده از ابتدا تا صدور رای و حتی پس از آن در زندگی رومزه در قالب داستان هایی با دیدگاه های مختلف بیان شده است که می توان بسیار موثر.

دزیری با اشاره به تمایل دستگاه قضایی برای همکاری با هنرمندان در عرصه های مختلف گفت: درس های زیادی از پرونده ها می توان گرفت و به جامعه منتقل کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم انجام این گونه حرکت ها در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری دوره های آموزشی حضور قضات در عرصه نویسندگی تضمین شود.

وی تنظیم خاطرات قضات در قالب دادستان های کوتاه و خواندنی را حرکتی بدیع و قابل تحسین دانست و گفت: استماع خاطرات قضات از تلاش مراجع قضایی برای شناخت حق و عدالت و برقراری عدالت است. همیشه بوده است از این جاذبه می توان برای ارائه مشاوره با رویکرد پیشگیرانه استفاده کرد.

دشیری تصریح کرد: البته همکاری نویسنده مشهوری چون مظفر سالاری از نویسندگان مطرح کشور با قوه قضائیه گامی خوب و موثر در جهت ارتقای تاریخ قوه قضاییه است.

گفتنی است در پایان این مراسم از مظفر سالاری و سعید زارع بیدیقه نویسندگان کتاب «جان به لب» با موضوع مجموعه خاطرات داوران استان یزد تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید