مسجد باید دفتر مشترک یک روحانی باشد


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891986

امام جمعه یزد گفت: برای یک روحانی مسجد باید دفتر اصلی باشد و در این مکان مقدس نظارت و رفع مشکلات مردم باشد و امام جماعت مسجد می تواند مشکلات مردم را حل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در اجتماع روز جهانی مسجد که با حضور ائمه جماعات و رئیس شورای امناء مساجد در مسجد جامع امامزاده برگزار شد. جعفر(ع) با اشاره به معنویت و بیان دلنشین عارفان، اظهار داشت: بیان و رفتار علما و عرفا باید به گونه ای باشد که نفس امر بیان شود و در دل شنونده نفوذ کند و تبدیل شود روح انسان

وی افزود: باید کردار و گفتار انسان برای خدا باشد و این رفتار و گفتار پرهیزگارانه در همه شئون زندگی انسان مشخص شود و وجود نیات تقوا لازمه رفتار تقوا است.

ناصری ادامه داد: یکی از افرادی که می تواند الگوی مبلغان در همه عرصه ها باشد شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است، کمتر مسجد و روستایی در استان یزد است که حضور شیخ غلامرضا فقیه را درک نکرده باشد، این عالم بزرگوار حضورش در مساجد با مردم رودررو و با گفتار و رفتار مناسب برخورد کرده است.

امام جمعه یزد حل مشکلات و سامان دادن به مشکلات را در گرو رفتار تقوایانه دانست و تصریح کرد: اگر همه افراد جامعه با رفتار خداپسندانه به امور خود و دیگران بپردازند بسیاری از مشکلات در زمینه های مختلف حل می شود.

ناصری مسجد را مکانی برای گره گشایی و رفع اختلافات عنوان کرد و افزود: چرا وقتی مشکلی پیش می آید با هم صحبت نمی کنید؟ چرا اختلافات را حل نمی کنید؟ ریشه همه مشکلات با رفتار و گفتار تقوا حل می شود.

امام جمعه یزد گفت: بحث در مساجد می تواند به گونه ای مفید باشد که با بیان مشکلات موجود در محله و سایر مردم، سایر اعضای آن محله نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی افزود: برای یک روحانی مسجد باید خدمت عمومی باشد و در این مکان مقدس باید بر مشکلات مردم نظارت و رفع کند و امام جماعت مسجد می تواند مشکلات مردم را حل کند.

ناصری با اشاره به کاهش توکل به خدا در جامعه تصریح کرد: توکل به خدا باید در مساجد و در بین مؤمنان بیشتر دیده شود تا در قلب جامعه نفوذ کند و در دل مردم و مردم بدانند که خداوند یاری دهنده است. و نعمت می دهد و نباید مشکلات موجود در زندگی ناامید کننده است.

امام جمعه یزد گفت: رفتار و کردار ما باید به گونه ای باشد که دین را حفظ کند و اعتقادات مردم را تخریب نکند. حفظ و تقویت اعتقادات باید از مسجد آغاز شود و دین دوستی در این مکان مقدس با رفتار سالم و تقوا در جامعه افزایش یابد تا دشمن نتواند بر خلاف دین عمل کند.

ایشان با اشاره به حدیث امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: وفای به عهد با خدا در برابر مشکلاتی که خداوند برای مردم قرار داده است، برخورد صادقانه با مردم، حیا در پیشگاه خداوند و حسن خلق در خانه و با مردم. خانواده اگر در انسان باشد ایمانش کامل است.

ناصری در خصوص عملکرد روحانیون در مساجد تصریح کرد: روحانیون مساجد باید با مردم صمیمی و همدل باشند، نسبت به مشکلات دنیا و فضای مجازی آگاهی بیشتری داشته باشند، در محله و بین مردم حضور بیشتری داشته باشند و رفتار کنند. سخنرانی در زمینه سوالات روزانه در مساجد و همدلی با کودکان و نوجوانان برای تشویق مردم و نوجوانان به زیارت مساجد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید