مسخره: درگیری در زندان اوین از پیش طراحی شده و ساختگی بود. برخی از زندانیان سعی کردند اسلحه به دست بگیرند، اما موفق نشدند

مسخره: درگیری در زندان اوین از پیش طراحی شده و ساختگی بود.  برخی از زندانیان سعی کردند اسلحه به دست بگیرند، اما موفق نشدند

خبرگزاری فارس درباره وقایع زندان اوین نوشت: شواهد نشان می‌دهد که این اقدام از قبل برنامه‌ریزی شده بود، زیرا برخی از زندانیان در درگیری با نیروهای امنیتی زندان به نوعی سلاح سرد برای خود آماده می‌کردند تا آنها را مجروح کنند. مطمئناً آنها شکست خوردند. در بحبوحه آتش سوزی و درگیری با نیروهای امنیتی، تعدادی از زندانیان اقدام به فرار کردند. وارد میدان مین در ضلع شمالی زندان می شوند که در آن کوهی وجود دارد. گفته می شود صدای انفجارهای شنیده شده مربوط به این موضوع است.

خبرگزاری فارس نوشت: ساعت 21:10 شب گذشته بین چند زندانی بند 7 اوین (محکومین با مشکلات مالی) و زندانیان بند 8 (سارقان) درگیری چهره به چهره رخ داد.

این خبرگزاری ادامه می دهد: در این درگیری عده ای از فرصت استفاده کرده و انبار پوشاک زندان و کارگاه پیمانکار را به آتش کشیدند که منجر به آتش سوزی شدیدی شد که به بند 8 سرایت کرد و آتش نشانان را برای اطفای حریق به اوین اعزام کردند. “

شواهد نشان می دهد که این اقدام از قبل برنامه ریزی شده بود، زیرا تعدادی از زندانیان به نحوی برای خود سلاح سرد تهیه می کردند تا ضمن درگیری با نیروهای امنیتی زندان، آنها را مجروح و اسلحه به دست آورند که البته ناکام ماندند.

در بحبوحه آتش سوزی و درگیری با نیروهای امنیتی، تعدادی از زندانیان اقدام به فرار کردند. وارد میدان مین در ضلع شمالی زندان می شوند که در آن کوهی وجود دارد. گفته می شود صدای انفجارهای شنیده شده مربوط به این موضوع است.

برخی رسانه ها از مجروح شدن 8 نفر در این حادثه خبر دادند، اما هنوز آمار دقیقی از مجروحان و یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

همزمان با این اتفاقات و با تحریک و فراخوان رسانه های معاند، بیش از 100 نفر از خانواده های زندانیان در مقابل زندان اوین تجمع کردند.

شب گذشته با وجود فراخوان گسترده ضدانقلاب، تجمعی در تهران برگزار نشد و پایتخت شب و روز آرامی را پشت سر گذاشت که ناگهان حادثه زندان اوین در آخرین ساعت شب رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید