مسعود پزشکیان: مشکل جوانان ازدواج نیست. بیکاری فقر و بی اعتمادی به آینده است/ وضعیت موجود نتیجه سیاست های فرهنگی است

مسعود پزشکیان: مشکل جوانان ازدواج نیست.  بیکاری فقر و بی اعتمادی به آینده است/ وضعیت موجود نتیجه سیاست های فرهنگی است

روز جدید :

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به صحبت های نماینده اصفهان مبنی بر «ازدواج بین المللی» دختران ایرانی، گفت: به هر حال چنین ادبیاتی قابل قبول نیست. . با چنین اظهاراتی باید برگردیم تا ببینیم در حوزه فرهنگ چه سیاست هایی داشته ایم که به چنین وضعیتی تبدیل شده است.

مسعود پزشکیان درباره دوران ایران می گوید: «می گویند زن و مرد از نظر جمعیت با هم برابرند. چگونه می گویند زنان باید با خارجی ها ازدواج کنند؟ پس راه حل مردان چیست؟ و حیثیت کشور و زنانمان را حفظ کنیم نه اینکه طوری حرف بزنیم که جایگاه آنها را از بین ببرد.

وی ادامه داد: چرا به فکر فرهنگ سازی در جامعه خود نیستیم که منجر به افزایش طلاق از این طریق و مشکلات و معضلات اخلاقی شده است، این مشکلات را رفع کنیم و سپس راه حل بین المللی برای ازدواج بدهیم. یقیناً این سخنان موجه نیست و معلوم نیست از کجا آمده است.

پزشکان در پاسخ به این سوال که چنین اظهاراتی در مورد زنان ایرانی که از طرف مقابل اجازه ورود به ورزشگاه را ندارند مطرح می شود و این گونه اظهارات باعث افزایش رفتار ضد زنانه در جامعه نمی شود، گفتند: اگر حق با کسانی باشد که چنین دیدگاهی دارند. ما به اینجا نرسیدیم الان در نماز جمعه زن و مرد در کنار هم هستند یا وقتی زن و مرد در مراسم مذهبی حضور دارند، چرا اجازه نمی دهیم زن و مرد در مراسمی که به نظر ما خوب نیست، اما در جایی که فکر می کنیم خوب هستند، کنار هم باشند. آنها باید خوب باشند.

وی افزود: این دیدگاه اشکال دارد، ما باید یک کار فرهنگی می کردیم تا خانم ها بتوانند در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند به همان دلیلی که خانم ها می توانند در این مکان ها و مراسم ها حضور پیدا کنند.

وی تاکید کرد: مشکل جوانان ما ازدواج نیست، مشکل بیکاری، فقر، نداشتن مسکن مناسب و بلاتکلیفی نسبت به آینده است. وقتی پول ندارید چطور می خواهید کسی را با خود بیاورید؟ وقتی نمی توانید خانه ای اجاره کنید و برای نوزادتان چهار پوشک بخرید چگونه می خواهید بچه دار شوید؟ اینها مسائل حل نشده ای است که ما پاسخی برای آن نداریم، پس اینجا تشویق می کنیم که اگر این اتفاق افتاد، چیزی می دهیم، این راه حلی برای حل مشکل ما نیست.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مهمترین مشکلی که باید به عنوان راه حل داشته باشیم ایجاد مشاغل با درآمد مناسب برای جوانانی است که اکنون در سن کار هستند تا بتوانند زندگی کنند و بعد از بچه دار شدن ازدواج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید