مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است

ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780521

وزیر امور خارجه روسیه امروز در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در ایتالیا گفت: مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است.

وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در ایتالیا گفت: مسکو با هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران با توجه به احتمال از سرگیری مذاکرات برای احیای آژانس تا پایان نوامبر مخالف است.

او به خبرنگاران گفت: «اگر تماس‌ها فعال‌تر شود، طرف‌ها بدیهی است که می‌خواهند توافق را تمدید کنند. برجام تنها به همان شکلی که در شورای امنیت سازمان ملل در سال 2015 تصویب شد قابل تمدید است. هرگونه اضافه یا حذف برای طرف ایرانی غیرقابل قبول است. ما نیز به طور کامل از این رویکرد حمایت می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ایران توافقنامه برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان تضمین عدم دستیابی تهران به سلاح هسته ای بود. اما در ماه می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند.

در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس مواد 26 و 36 توافق هسته‌ای را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطوح غنی‌سازی اورانیوم را لغو کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید