مسکو تعدادی از مقامات اتحادیه اروپا را تحریم کرده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در اقدامی مشابه، مسکو تعدادی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا، قانونگذاران و تعدادی از رسانه های اروپایی را تحریم می کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که فهرست تحریم های جدید شامل نمایندگان اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا، کمیسران اتحادیه اروپا و سران کشورها و همچنین برخی از رسانه ها و چهره های عمومی به دلیل رویکرد نژادپرستانه است.

وزارت خارجه روسیه افزود: سیاست تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه فراتر از همه حد و مرزها بوده است. از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، بروکسل خودسرانه با رویکردی یک جانبه و گسترده تحریم هایی را علیه شهروندان و شرکت های روسی اعمال کرده است.

آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که تحریم هایی علیه 21 شخص حقوقی و 13 شخص حقیقی روسیه اعمال شده است و افزود که شرکت میکرون بزرگترین تولید کننده و صادرکننده قطعات الکترونیکی از جمله شرکت های تحریم شده است.

تحریم های جدید شامل بخش های هوافضا، دریایی و الکترونیک روسیه می شود.

دولت انگلیس همچنین از اضافه شدن 14 مورد جدید به فهرست تحریم های روسیه به بهانه بحران اوکراین خبر داده است. وزارت دارایی انگلیس در اقدامات امروز خود تعدادی از رسانه ها و چهره های ارشد روسیه را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

در این گزارش آمده است: «بریتانیا در هماهنگی با متحدان غربی خود به دنبال فلج کردن اقتصاد روسیه به عنوان مجازات حمله مسکو به اوکراین است و بیش از 1000 نفر و کسب و کار از جمله صنایعی مانند کشتیرانی، دفاعی و نخبگان را هدف قرار می دهد. ثروتمندان تحریم هایی را علیه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اعمال کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید