مشارکت باکو در نامگذاری خیابان های ایران!

اینطور بود، اما رئیس شورای شهر در جلسه ای گفت: امروز به ما گفته شد که این مسائل باید مستقیماً توسط سفارت به وزارت امور خارجه گزارش شود و از طریق وزارت خارجه به ما گزارش شود.

آیا باکو به شورای شهر تهران فشار آورده است؟

وی افزود: امکان ندارد یک سفارت با یک تماس تلفنی و ارتباط با شورای شهر برای حل مشکل اقدام کند و باید در چارچوب سیاست های جمهوری اسلامی تعریف شود که وزارت امور خارجه نیز بیان می کند. . وزارتخانه باید بررسی کند و در صورت تایید با شورای شهر وارد مذاکره شود.

سروری در پاسخ به این سوال که چه زمانی موضوع نام شهرهای قفقاز مطرح شد، گفت: از آنجایی که در جلسه امروز مطرح شد، فکر می کنم در شورای قبلی تصویب شد. چون شورای شهر فعلی دو سه جلسه در خصوص نامزدی داشته و هیچ کدام از این موارد مطرح نشده است. به احتمال زیاد این موضوع در شورای پنجم تصویب و مورد اعتراض باکو قرار می گیرد و با شورای شهر تماس هایی داشته اند که مورد قبول شورا نیست و باید روند پروتکل طی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع شورای شهرداری در این مورد با توجه به اینکه این موضوع در جلسه امروز شورا مطرح شد مثبت است یا خیر، گفت: شورا 21 عضو دارد و الان نمی توانم بگویم. در جلسه امروز تنها خبر این بود که اینطور بوده و رئیس شورا منطقاً پاسخ داد که باید از کانال ایشان اقدام شود.»

دیدگاهتان را بنویسید