مشارکت بیش از 300 محقق در طرح «کاروان گسترش کشاورزی» / نتایج تحقیقات به بیش از 10 هزار کشاورز کرمانشاهی منتقل شد.


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839813

مدیر هماهنگی گسترش سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه:

کوروش محرابی گفت: بیش از 300 محقق و کارشناس در طرح کاروان ارتقای بهره وری کشاورزی مشارکت دارند و روزانه حدود 2000 کشاورز کرمانشاهی در حال فراگیری اکتشافات علمی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش محرابی در گفت و گو با مرصادنیوز به نام شعار سال اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بحث کشاورزی بیانات و تاکیدات ویژه ای دارند که همواره تصمیمات متناسب با آن را به مسئولان ارائه می کنند.

مدیر هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: یکی از راه های افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی این است که بر اساس نتایج تحقیقات علمی صورت گیرد تا مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی -کشاورزی در حال برنامه ریزی برای افزایش دانش و افزایش کشاورزان است. آنها ضریب نفوذ دانش را در زمینه کشاورزی توسعه دادند.

وی گفت: برای افزایش دانش کشاورزان لازم است محققان، کارشناسان و مروجین حوزه کشاورزی حضور داشته باشند و با کشاورزان ارتباط چهره به چهره داشته باشند و اکتشافات علمی را با استفاده از تکنیک های آموزشی مرسوم انتقال دهند.

محرابی ادامه داد: به همین دلیل پروژه ای با عنوان «کاروان های بهره وری» ارائه شد.

وی افزود: در این طرح مقرر شد متخصصان کشاورزی اعم از پژوهشگران مراکز تحقیقاتی، اساتید دانشگاه، کارشناسان بخش دولتی و خصوصی در قالب کاروان هایی برای ارتقای بهره وری در استان ها، شهرها، روستاها، روستاها و مزارع اعزام شوند. . . “

و بر اساس تکنیک ها و روش های تبلیغاتی مختلف مانند روز مزرعه، سمینارها، کلاس های آموزشی و … به جای سایت‌های تحقیقاتی و مدل‌سازی، مزارع نمایشی مبتنی بر مراکز دانشی که در فصول گذشته برای حضور مصرف‌کنندگان و هدفمند و کاربردی برای انتقال آخرین اکتشافات علمی به مصرف‌کنندگان آماده شده‌اند.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان در حوزه های مختلف کشاورزی و همچنین کشاورزان پیشرو گفت: کرمانشاه به عنوان اولین استان پایلوت کشور انتخاب شد. پروژه را اجرا کنند.

محرابی گفت: در این طرح پژوهشگران و مروجین در سطح ملی، استانی و شهری ساماندهی شده و به صورت کاروانی به مدت یک هفته از 24 تا 29 اردیبهشت ماه به مناطق روستایی عشایری اعزام می شوند.

به گفته وی، در این مدت در تمامی شهرستان های استان بیش از 300 محقق و مروج استانی و 20 محقق و مروج کشوری فعالیت می کنند و میانگین یافته های علمی روزانه بین 1600 تا 2000 کشاورز رد و بدل می شود.

محرابی با اشاره به اینکه فعالیت های ترویجی مجدد پس از دوران ولیعهد آغاز شد، خاطرنشان کرد: چنین برنامه بزرگ و منسجمی که به طور همزمان در تمام نقاط استان ارائه می شود، بی نظیر است.

مدیر گسترش و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه بیش از 10 برنامه بزرگ‌نمایی اجرا می‌شود، گفت: مردم محلی تاکنون از این کاروان‌ها استقبال کرده‌اند و بر اساس بازدید از محل این طرح انجام شده است. با موفقیت و امیدواری در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی از همکاری کشاورزان و مردم محلی که همکاری خوبی با محققان و کارشناسان و معاون ترویج و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان داشته اند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید