مشاغل مزاحم در شهر/ ضعف و ناتوانی کارکنان در ساماندهی اصناف آلاینده

ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802886

مشاغل پر سروصدا و مشاغل آلاینده امروزه به عنوان یک معضل اجتماعی نه تنها مردم را عصبانی می کند، بلکه ظاهر شهر را ناخوشایند می کند و علیرغم وعده کارمندان، این مشاغل همچنان در شهر زندگی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، کسب و کار امرار معاش است و کارمندان در تمامی شهرها با رعایت قانون و ساماندهی مشاغل اخلال گران، وضعیت فعلی کسبه و اصناف را نیز رصد می کنند تا از به اصطلاح سیخ و کباب خوری جلوگیری کنند. سر و صدای ناشی از کار افراد شاغل در این صنوف، سد معبر، انباشت زباله، انتشار انواع آلاینده ها، آلودگی صوتی، صوتی و بصری، برهم زدن آرامش افراد ساکن در کنار این کارگاه ها، از جمله مشکلات ناشی از مشاغل مزاحم و طبقات آلاینده در شهرها.

بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، یکی از وظایف مدیران شهری ساماندهی مشاغل و تولیداتی است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای ساکنین، محیط شهری را نیز آلوده می کند، با توجه به اینکه اعمال این اصل از جمله مواردی است که مهم ترین قوانین که بر عهده شهرداری هاست، اما در شهر سنندج سال هاست که این موضوع عجیب مانده و شاهد فعالیت واحدهای صنفی و مشاغل اخلال آفرین بوده ایم که گاها منجر به محرومیت زدایی می شود.

و در حالی که صاحبان این گونه مشاغل یا باید مزاحمت را برطرف کنند و یا به منطقه و شهرهای صنعتی واقع در شهر کوچ کنند، اما آنچه این روزها شاهد آن هستیم این است که صاحبان مشاغل مزاحم توجهی به هشدارهای شهروندان ندارند و در آنجا مواردی است که مغازه دارانی که مالکیت پارکینگ خیابان با سد معبر را در اختیار گرفته اند، در نهایت با رانندگانی که قصد توقف در این مکان ها را دارند، به مشاجره می پردازند و علیرغم اقدام ماموران شهرداری، همچنان غیرقانونی و فحاشی می کنند.

61800500 1996 4cfc b3a4 a6ccb7d62efb خبر خاکستری

علی عباسی یکی از شهروندان خیابان عباس آباد سنندج درباره مشاغل مزاحم می گوید: از زمانی که طرح انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر مطرح شد، مسئولان هیچ اقدامی انجام نداده اند.

او گفت: «خانه ما در مجاورت خدمات نظافت خودرو قرار دارد.

آقای احمدی یکی دیگر از شهروندان سنندجی است که تنها راه مقابله با مشاغل مزاحم را بیرون بردن آنها از شهر می داند زیرا در غیر این صورت مشکلات و آسیب های روحی و روانی برای شهروندان ایجاد می شود.

وی گفت: بسیاری از شهروندان همچنان منتظرند تا معضل مشاغل مزاحم به معنای واقعی حل شود و این مشاغل به خارج از شهر منتقل شوند، بنابراین باید منتظر ماند و دید این ماجرا به کجا ختم می شود.

1d3ba6d6 fff6 4b12 b6b0 35966831e5fd خبر خاکستری

جابجایی مشاغل مزاحم به خارج از شهر

تورج سلطان پور، رئیس سازمان مشاغل شهری و محصولات کشاورزی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار کرد امروز گفت: متاسفانه در 18 سال گذشته هیچ اتفاقی در زمینه ساماندهی مشاغل آلاینده سنندج رخ نداده است.

وی افزود: در حال حاضر پنج اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، نجار، فلزکار، تعمیرکار و مصالح فروش از آلاینده ترین مشاغل شهرستان هستند که در نظر داریم در قالب یک شهر صنفی متصل خارج از شهر قرار دهیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج گفت: برای احداث شهرهای صنفی که بسیار حائز اهمیت است می توان از اراضی شخصی و دولتی مناسب خارج از شهر استفاده کرد بنابراین اراضی دولتی در اولویت است. .

مجید شاهویسی، عضو و رئیس کمیسیون شهروندی شورای شهر سنندج در گفت وگویی درباره مشاغل آلاینده گفت: در حال حاضر اتحادیه های متعددی خواهان خروج از شهر و ساماندهی مشاغل هستند، اما متاسفانه توپوگرافی سنندج به گونه ای است که در زمین برای توسعه فیزیکی است. «ما با شهر روبرو هستیم و شاید همین موضوع دلیل کندی ساماندهی مشاغل آلاینده باشد.

وی به وجود برخی مشاغل آلاینده در هسته مرکزی شهر و مناطق مسکونی اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی ساخته شده در سنندج در دهه 60 در حال حاضر پاسخگوی این سطح از مشاغل نیست و به همین دلیل شاهد افزایش آلودگی در خیابان ها هستیم. .

61661b7d ac12 42e4 9855 f2a1671515e4 خبر خاکستری

وجود مشکلات فراوان در این مشاغل، لزوم برنامه ریزی شهرداری ها برای جلوگیری از ایجاد این واحدهای صنفی مزاحم را دوچندان کرده است و ساماندهی مشاغل مزاحم باید با تشکیل مثلثی از مردم، مسئولان و مدیران صنفی همراه باشد تا به نتیجه برسد. اهداف از طریق مدیریت یکپارچه در یک فرآیند تعاملی محقق شود.

به گزارش کُردتودی، و با توجه به گزارش های متعدد و پیگیری های مکرر مبنی بر عدم انتقال سریع این مشاغل به محل کار، مشخص است تا زمانی که تسهیلات تامین نشود، انتقال این مشاغل به صورت 100 درصد امکان پذیر نخواهد بود. برای ادامه فعالیت در این شهر. بنابراین کلید حل همه این مشکلات در دست مسئولان است تا با اعطای تسهیلات و تسهیل در روند ساخت و ساز این مشاغل آلاینده که اکثرا جزو ضعیفان هستند، همه این موانع و مشکلات را در اسرع وقت برطرف کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید