مشاور امنیت ملی کاخ سفید: به دنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: به دنبال تحریم های بیشتر علیه ایران هستیم

روز جدیددر ادامه سیاست خصمانه واشنگتن در قبال کشورمان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که کشورش همچنان به دنبال اهدافی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره مرگ مهسا امینی و واکنش ها به آن و اینکه آیا واشنگتن قصد دارد تحریم های بیشتری علیه ایران در این زمینه اعمال کند، سؤالاتی را مطرح کرد. جواب داد.

بر اساس گزارش سایت کاخ سفید، سالیوان مانند دیگر مقامات آمریکایی در اظهارات خود در امور داخلی ایران دخالت کرده و تاکید کرده که آمریکا از ناآرامی ها در ایران حمایت می کند.

وی افزود: ما همچنان از آنها حمایت می کنیم – نه تنها در گفتار بلکه در عمل.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تحریم های متعددی را علیه نهادهای ایرانی به دلیل اقدامات آنها صادر کرده ایم و بله، همچنان به دنبال اهدافی برای تحریم های بیشتر (علیه ایران) خواهیم بود.

مشاور امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران پهپادهای خود را برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است، بر اساس این ادعا تصریح کرد: پهپادهای ایرانی را تحریم کرده‌ایم. بررسی روش‌های اضافی برای کاهش ظرفیت ایران برای تولید و سپس فروش این نوع سیستم‌ها به روسیه. ما به کار روی آن ادامه خواهیم داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر در یک کنفرانس خبری گفت که ایران در حال آماده شدن برای تامین صدها پهپاد با قابلیت حمل سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اطلاعاتی داریم که نشان می دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روسیه در این منطقه است.

به دنبال ادعای سالیوان، چندین مقام دیگر دولت آمریکا از جمله رئیس سیا نیز از اظهارات او حمایت کردند.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری پیشرفته ایران به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری جمهوری اسلامی ایران. ایران و فدراسیون روسیه در زمینه برخی فناوری‌های مدرن قدمت آغاز جنگ در اوکراین به گذشته بازمی‌گردد و در دوره اخیر پیشرفت چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملاً روشن است و بارها رسماً اعلام شده است.

کنعانی همچنین افزود: ادعای این مقام آمریکایی این است که آمریکا و اروپایی ها سال هاست کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انبار انواع سلاح های مرگبار خود تبدیل کرده اند که بدون این سلاح ها، ادامه بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی امکان پذیر نبود.

دیدگاهتان را بنویسید