مشاور تیم مذاکره کننده ایران: اکنون زمان تصمیم گیری جدی تیم بایدن است

مشاور تیم مذاکره کننده ایران: اکنون زمان تصمیم گیری جدی تیم بایدن است

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین، روز جمعه در توییتی نوشت: ایران همانطور که وعده داده بود پاسخ داد. اکنون زمان آن است که تیم بایدن تصمیم جدی بگیرد. برای آمریکا، “سازنده” به معنای پذیرش شرایط آمریکا است. (سازنده) یعنی دستیابی به یک توافق متعادل و مطمئن با ایران. اگر ایالات متحده تصمیم درستی بگیرد، توافق می تواند به سرعت منعقد شود.
ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (جمعه) از ارائه نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص واکنش آمریکا به متن پیش نویس توافقنامه لغو احتمالی تحریم ها خبر داد و گفت: متن ارسالی یک متن است. رویکرد سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات.
در همین حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در ادامه تلاش های کشورهای غربی برای افزایش فشار افکار عمومی علیه ایران برای پذیرش توافق مذاکرات در وین و بدون دریافت تضمین معتبر از سوی این کشورها، ابراز امیدواری کرد که توافق با ایران ایران ظرف چند روز آینده درباره مذاکرات رفع تحریم ها و توافق هسته ای به نتیجه خواهد رسید.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ساعاتی پس از ارسال پاسخ ایران به انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که پاسخ تهران سازنده نیست.
پاتل بیانیه رسمی داد و گفت: در حال بررسی و تحقیق هستیم [نظرات ایران] ما از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متاسفانه این [پاسخ ایران] مولد نبود

دیدگاهتان را بنویسید