مشترکان 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کنند

زمان: 16:40
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775310

شرکت آب و فاضلاب تهران در بیانیه ای اعلام کرد: تهران نسبت به سال گذشته 100 روز با کمبود آب مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شرکت آب تهران گزارشی از کم آبی پاییزی این استان منتشر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: گذراندن این شرایط خاص تنها با همدلی و حمایت همه شهروندان امکان پذیر خواهد بود. کاهش 10 درصدی مصرف آب توسط هر شهروند گامی در این راستا است. این کاهش بسیار اندک است و به مصرف روزانه و نیازهای بهداشتی خانواده ها آسیبی نمی رساند ، اما کمک بزرگی به تامین آب در این روزهای بارانی خواهد بود.

میانگین مصرف آب در تهران 3 میلیارد و 300 میلیون لیتر (معادل 3 میلیون و 300 هزار متر مکعب) است که در صورت تداوم این روند ، در روزهای آینده تامین آب پایتخت با مشکل و کاهش منابع آب مواجه می شود. بارندگی کم در سال جاری شرایط متفاوتی را برای کشور به ویژه استان تهران فراهم کرد و سال سختی را از نظر تامین آب مطمئن و پایدار رقم زد.

میانگین مصرف آب در تهران 3 میلیارد و 300 میلیون لیتر (معادل 3 میلیون و 300 هزار متر مکعب) است که در صورت تداوم این روند ، در روزهای آینده تامین آب پایتخت به دلیل کاهش و کاهش ذخایر آب و بارندگی های کم امسال شرایط متفاوتی را برای کشور به ویژه استان تهران فراهم کرد و از نظر تامین آب مطمئن و پایدار سال سختی را رقم زد.

تهران وارد فصل پاییز و آغاز سال آبی جدید شده است که نسبت به سال گذشته با کسری معادل 314 میلیون متر مکعب مواجه است و ورودی سدهای آب تهران نیز 40 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید