مشخصات بیمه زنان خانه دار و دختر مجرد

ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780649

تامین اجتماعی جزئیات تامین زنان خانه دار و دختر مجرد را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیمه «زن خانه دار» یکی از حمایت هایی است که به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن از زنان ارائه می شود، زیرا فرآیند ورود به گروه بیمه شدگان بر اساس این قانون انجام می شود.

تمامی زنان 18 تا 50 سال مشمول این قانون می شوند و برای افراد بالای 50 سال سابقه خدمت قبلی به حداکثر سن اضافه می شود. از دیگر ویژگی های بیمه هاست امکان انتخاب تعرفه حق بیمه و حقوق پایه می باشد.

بیمه زنان خانه دار برای دریافت مزایای بازنشستگی 12 درصد است. بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) 14 درصد، بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی 18 درصد و مبنای پرداخت حق بیمه بر اساس جدول زیر می باشد.

شایان ذکر است در مواردی که حقوق انتخابی داوطلب بالاتر از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد، نسبت حقوق انتخابی به حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار همواره در سال های بعد رعایت خواهد شد.

استفاده انتخابی از خدمات پزشکی یکی دیگر از مزایای طرح بیمه صاحبان خانه است. به عبارت دیگر، در صورتی که زنان متقاضی این نوع بیمه به پدر، مادر یا همسر خود وابسته باشند و در نتیجه از مزایای درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند، نیازی به پرداخت سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می توانند مصوبه های دریافتی را پرداخت کنند. حق درمان سرانه باید توسط خدمات درمانی مراکز مدنی و همچنین طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی استفاده شود.

متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب بیمه و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: شرق

دیدگاهتان را بنویسید