مشرق دی 94: امضای کری ضمانت دارد; ساخت و ساز مارس 1400: “امضای بایدن”


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810138

این در حالی است که پایگاه خبری سازندگی در ادامه سناریوی تکراری چشم بستن بر غرب، امضای رئیس جمهور آمریکا را تضمینی برای مذاکرات آتی می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دلبستگی اصلاح طلبان به آمریکا و غرب به قدری در این جریان ریشه دوانده است که فرقی نمی کند ایران دست برتر را در مذاکرات داشته باشد یا نه. آیا آمریکا از برجام خارج شد یا خیر؟ و مذاکرات به نفع منافع ملی است و یا فقط پشت میز مذاکره می نشینیم و وانمود می کنیم که هر دو طرف با رضایت و پیروز لبخند می زنند.

اصلاح طلبان که در طول مذاکرات دولت قبلی تصور می کردند امضای کری تضمینی برای تعامل غرب است، این بار در یک فیلمنامه مجدد، جو بایدن را به عنوان ضامن تعهد وین معرفی می کنند.

سازندگی امروز موضوع اخذ ضمانت نامه ایران از آمریکا را مورد توجه قرار داد و به گفته یک مقام آگاه گفت: ایران تاکید دارد که رئیس جمهور آمریکا باید این قرارداد را امضا کند(!)


329bd2b5 0c1f 4ceb a043 6ad6881277f6 خبر خاکستری

این ادعا در حالی مطرح شد که سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه آبان ماه امسال در یک نشست خبری گفت: شرط بازگشت آمریکا به برجام لغو موثر تحریم ها از جمله تحریم های قابل تایید است. امضای رئیس جمهور ایالات متحده قابل اعتماد نیست.

حاتب زاده همچنین گفت: آمریکا از جمله دولت فعلی آمریکا نشان داده است که نمی تواند در برابر ضمانت های خود بایستد و امضای رئیس جمهور آمریکا آنطور که ادعا می کند قابل اعتماد و ارزشمند نیست، بنابراین طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده بر اخذ تضمین های لازم تاکید دارند.

سناریوی بازی با امضاهای بیهوده اصلاح طلبان البته فقط امید به امضای بایدن نیست. یکی از اعضای عراقی تیم مذاکره کننده دولت روحانی در سال 94 نامه کری را دارای ضوابط قانونی و سیاسی خواند و گفت: در روابط بین الملل نامه دو نفر تعهد است که یکی از آنها نامه رئیس دولت است. نامه دیگری از وزیر امور خارجه؛ این نامه به امضای وزیر امور خارجه آمریکا رسید و اجرای موفقیت آمیز برجام را که به نمادی از ساده سازی در سیاست خارجی معروف شده است، تضمین کرد.


18459580 9640 488c 9b74 94afe26923d7 خبر خاکستری

عبارت «امضای کری ضمانت است» عبارتی است که روزنامه های اصلاح طلب در جریان مذاکرات به آن اشاره کردند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید