مشروح برنامه های ویژه سالگرد عملیات بازی دراز نشست 50 هزار نفری بسیجیان به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین


ساعت: 16:56
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836416

ویژه برنامه های سالروز عملیات بازی دراز در سرپلذهاب در روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه با اعلام آمادگی مسئولان برای پذیرایی از راهیان نور اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بازی دراز ، عملیات پیروزمندانه بازی دراز در اردیبهشت 1360 توسط رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با پشتیبانی خلبانان عالی رتبه نیروی هوایی کرمانشاه به سرپرستی خلبان شهید شیرودی انجام شد.دراز از دست رژیم بعث فرار کرد و با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

در این مدت سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفر در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشکی ارتش بعث قرار گرفت. 856 شهید، 1400 جانباز و 112 آزاده با افتخار تقدیم نظام اسلامی شدند.

شهید ادیبان، شهید شیرودی، شهید داورزاده، شهید ابراهیم رضایی، شهید شمشادیان و سایر شهدای والامکام در چند مرحله در این بازی طولانی شرکت کردند و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و از آب و خاک این میهن و دیگران دفاع کردند. شهدای عزیزی که هنوز پیکر پاکشان مطالعه نشده است و بازی طولانی سرزمین مقدس با خون پاک شهداست.

هر ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامکام، مراسم جشنی به مناسبت سالروز پیروزی غرور آفرین عملیات بازی دراز با همکاری سپاه پاسداران در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می شود. … در این مراسم شرکت کنید و از مسیر قله های بازی دراز تا یادمان این شهدا و قبور شهدای گمنام صعود کنید.

به همین منظور خبرنگار بازی دراز به سراغ جمعی از کارکنان مربوطه در شهرستان سرپل ذهاب رفت تا از برنامه های سالگرد کار پرافتخار بازی دراز در این شهرستان مطلع شود و به دست مخاطبان برسد.

اعلام ویژه برنامه های سالگرد بازی طولانی

سرهنگ نوروز اکبری در گفتگو با خبرنگار بازی دراز از برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز و افتتاح راهیان نور غرب و شمال غرب کشور در روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه در کرمانشاه و سرپل ذهاب خبر داد.

وی افزود: یادواره شهدای عملیات بازی دراز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه با سخنرانی سردار سلیمانی رئیس سازمان مستضعفین بسیج و مداحی برادر حاج یزدان ناصری در حرم احمد برگزار می شود. بن اسحاق.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب همچنین از صعود ملی امت حزب الله در یک بازی طولانی خبر داد و تصریح کرد: این بازی ماندگار خواهد بود.

نوروزی گفت: این مراسم با همراهی سخنگوی سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) و از مداحی حاج صادق آهنگران تا شهدای گمنام همراه است.

وی در پایان از تهیه و تامین تجهیزات و امکانات برای اسکان، پذیرایی، امداد و نجات، مسائل بهداشتی و درمانی، در دسترس بودن بالگرد، امنیت و استقرار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و… خبر داد.


خدمت به عبادت کنندگان شهدای بازی دراز بزرگترین توفیق الهی است

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز اظهار داشت: ثمره خون شهدای دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی است و در این راستا خدمت به شهدای بازی دراز بزرگترین توفیق الهی است.

وی بیان کرد: راهیان نور حرکتی موثر و ارزشمند است و در گزارش کمیسیون های تشکیل شده برای اجرای هر چه بهتر این مراسم معنوی، مسئولیت ها با دغدغه و تمام تلاش پیگیری و انجام شده و منتظر خدمت رسانی به مردم هستیم. زائران به یاد شهدای بازی دراز «آر.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: شهدا جان خود را برای ما دادند، هر کدام از ما در حکومت اسلامی به جایگاهی تکیه زدیم و کارگزار حکومت اسلامی هستیم و امانت مهمی که داریم به خاطر خون مردم است. شهدا که این خون ریخته می شود تا دفتر خدمات خود را راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: شهدای ما در منطقه عملیاتی بازی دراز تفحص نشده اند و خانواده هاب آنها منتظر پیکر آنها هستند، بنابراین باید برای جلب رضایت روح شهدا و ایثارگران برای خروج از سرپلذهاب تلاش کنیم. خاطرات خوب.”

وی گفت: ارتفاعات بازی طولانی مظلومیت شهدا را گواهی می دهد، شهدا نیز گواهی می دهند که برای رسیدن به فتح سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشتند و عزت خداوند ثمره خون شهدای مدافع حرم است. انقلاب اسلامی و جلال خداوند در زیر آن چتر و سایه با قدرت است.


امکانات اولیه برای مهمانان فراهم شده است

نورالدین فرزادی پور در گفت و گو با بازی دراز اظهار داشت: امسال خداوند توانسته زمینه حضور مردمی از سراسر کشور را در ارتفاعات عرفانی بازی دراز فراهم کند.

وی گفت: مقدمات این مراسم و پذیرایی مناسب از مهمانان و کاروان های راهیان نور از دوم فروردین با تشکیل شش کمیسیون آغاز شد.

فرماندار ذهاب سرپل گفت: مراسم سالگرد شهادت شهید شیرودی به همت تیپ 71 و هوانیروز کرمانشاه به یاد شهید در روستای زرینجوب روز پنجشنبه برگزار می شود.

فرزادی پور گفت: یادواره شهدای بازی دراز روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود.

وی گفت: مراسم اصلی که صعود سراسری 50 هزار نفر به ارتفاعات بازی طولانی است، صبح روز جمعه 15 اردیبهشت ماه در ارتفاعات بازی طولانی برگزار می شود.

وی افزود: هم اکنون سرپل ذهاب میزبان یادمان هایی از دوران دفاع مقدس، کاروان های راهیان نور، خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم است.

فرماندار سرپلذهاب گفت: این مراسم بوی پیام فرهنگی خاصی برای روشنگری دوران پاسداشت و شنیدن روایتی از رشادت، ایثار و رشادت مردم این آب و خاک در دفاع از کشور خواهد داد.

وی گفت: همچنین این مراسم فرصتی برای تجدید میثاق با شهدا و امام شهدا خواهد بود و مردم از نزدیک این ارتفاعات را خواهند دید که رزمندگان اسلام چگونه این ارتفاعات را از دست دشمن پس دادند.

فرزادی پور گفت: مراسم ویژه روز صعود به ارتفاعات بازی دراز با سخنرانی سردار شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) برگزار می شود.

وی تصریح کرد: 22 مدرسه، 23 مسجد و 8 سالن ورزشی برای اسکان میهمانان در نظر گرفته شده که هم خدمات اولیه و هم امکانات رفاهی اولیه را برای میهمانان دارد.

وی گفت: ما مشتاقیم از بهترین مکان ها استفاده کنیم و بهترین پذیرایی را داشته باشیم اما با وجود جمعیت زیاد از تمام ظرفیت شهر استفاده کردیم. تمامی مسئولین شهر تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به میهمانان انجام خواهند داد.»

وی در پایان با اشاره به اینکه مقدمات غذای میهمانان فراهم شده و از این پس بابت کم کاری از همه مهمانان عذرخواهی می کنیم، گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید