مشکلات امروز حوزه مسکن به دلیل بی برنامگی در 10 سال اخیر است/ قیمت اجاره بها در فضای مجازی و دیوار تعیین می شود!


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839921

یک کارشناس درباره دلایل افزایش شدید قیمت مسکن در اراک می گوید:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: مشکلات کنونی مسکن و آنچه امروز شاهد آن هستیم به این دلیل است که در 8 تا 10 سال گذشته هیچ اتفاق مثبت و سیاسی در این بخش رخ نداده است که اکنون شاهد آن هستیم. تاثیرات مثبت وی ادامه داد: تقاضا برای مسکن همخوانی ندارد و همین امر اراک را به یکی از گران ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز عسگری، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص دلایل افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در اراک گفت: زمانی که عرضه و تقاضا مطابقت نداشته باشد برای هر کالایی مشکل ایجاد می شود اما مشکلات حوزه مسکن در اراک و دلایل افزایش آن. قیمت را می توان به چند بخش تقسیم کرد.”.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اکنون تراکم است، یعنی زمانی که تراکم مسکن در شهر اراک کاهش یافت مشکلاتی به وجود آمد که تنها در یک مورد قیمت واحدها را افزایش داد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: مشکل دیگر این است که حلقه ای در اطراف شهر اراک ایجاد شده است که در ازای آن نه افزایش تولید مسکن داشته ایم و نه اجازه داده ایم در مناطقی مانند قنات، زعفرانیه، انتهای آن. خیابان مشهد و میدان فراهان ولی آباد: «و جهانگیری که زمین خوب است تا زمانی که این مناطق در محدوده شهر هستند باید ساخت و ساز انجام شود.

عسگری افزود: اگر عرضه و تقاضا در حوزه مسکن منسجم باشد قطعا قیمت ها شکسته می شود اما برخی از مشکلات ذکر شده اراک را به یکی از گران ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است.


هیچ واحد مصرفی در اراک ساخته نمی شود/ تمام خانه های خالی اراک خانه های لوکس هستند

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه در حال حاضر واحدهای مناسب برای مصرف کنندگان نداریم چرا که واحدهای مورد نیاز مصرف کنندگان 80 تا 100 متر است در حالی که امروزه واحدهای لوکس زیادی داریم و رفع این مشکل نیازمند سیاست ارزیابی سازندگان است. یا تعاونی ها.که از 80 تا 100 واحد هستند.«100 متر متناسب با قدرت خرید طبقه متوسط ​​بساز.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: اگر در شهرداری اراک مطالعه کنید، می بینید که بیشتر بلوک های در حال ساخت اراک بالای 120 تا 130 متر است و یکی از دلایل ساخت و ساز سازندگان است. این واحدها این است که تراکم کاهش یافته است. جایی می گذارد که ساخت بلوک های کم حجم برای سازنده به صرفه نیست و برای سود بیشتر باید متراژ را افزایش دهد.

عسگری با بیان اینکه تمام خانه های خالی اراک واحدهای مجلل هستند، گفت: در متراژ 80 تا 100 متر خانه خالی نداریم و آنچه خانه خالی نامیده می شود بیشتر خانه های دلال و سازنده است که بسیار موثر است. پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.» خیر، اگرچه می تواند برای دولت و شهرداری درآمدزایی کند.


3305323a 2b78 47c1 9f31 0c03349aa5ee خبر خاکستری


مشکلات امروز مسکن به دلیل بی برنامگی در 10 سال گذشته است/ ساخت مسکن ملی مفید است اما کافی نیست

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در خصوص تاثیر ساخت واحدهای مسکونی ملی بر تعادل بازار مسکن گفت: ساخت این واحدها قطعا کمک خواهد کرد اما باید توجه داشت که بازار مصرف یک محصول است. مانند نفت ظرف 48 تا 72 ساعت قابل مدیریت است.» اما در بخش مسکن، اگر امروز سیاست گذاری و سرمایه گذاری شود، طی 4 سال آینده شاهد نتایج و تأثیرات آن خواهیم بود.

عسگری افزود: مشکلات کنونی مسکن و آنچه امروز شاهد آن هستیم به این دلیل است که در 8 تا 10 سال گذشته هیچ اتفاق مثبت و سیاسی در این بخش رخ نداده است و اکنون می‌توان آثار مثبتی را از وی مشاهده کرد. “

وی افزود: ساخت مسکن مهر زمانی باعث جلوگیری از تورم در حوزه مسکن شد، اما در 10 سال گذشته دولت قبل و دولت قبل تصمیمات خوبی در حوزه مسکن نگرفته اند، بنابراین برنامه های اجرا شده توسط دولت فعلی تاثیرگذار خواهد بود. در 4 سال آینده نشان خواهد داد.


9a194559 b019 43ce 83df a9b7102ba7ff خبر خاکستری

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: اگرچه افزایش قیمت، دستمزد و افزایش قیمت مصالح و خدمات بسیار موثر است، اما هزینه‌ها در سایر بخش‌ها مانند عوارض شهرداری و مسائل مالیاتی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در افزایش قیمت مسکن بسیار موثر است.»

عسگری تاکید کرد: اگرچه می توان گفت که پروژه ملی مسکن نتایج خوبی خواهد داشت، اما به نظر می رسد آن نتیجه ای که در اراک به دنبال آن هستیم به دست نمی آید، زیرا اگر به دنبال اقدامات موثر باشیم، حلقه دور شهر اراک باید باز باشد و به مناطق داخل شهر اراک پروانه ساخت بدهد.


قیمت اجاره در فضای مجازی و دیوار مشخص می شود! / شهر اراک با حضور کارشناسان این حوزه کارگروه مسکن تشکیل دهد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار اجاره گفت: با توجه به اینکه در فصل جابجایی مستاجران هستیم، نیاز به سیاست های جدید در این زمینه است، هرچند معتقدیم خیر امکان پذیر نیست. برای کاهش قیمت‌ها یک کار مرتب انجام دهید. «حباب قیمت فقط با عمل شکسته می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر قیمت کارشناسی برای مشاوران املاک وجود ندارد و مشاوران این کار را انجام نمی دهند، اما قیمت ها در فضای مجازی، سایت دیوار و در گروه های تلگرامی تعیین می شود، بنابراین در صورت اقدام، سایت دیوار در در حال حاضر در فصل اجاره است. «اگر وارد اجاره نشوید، ممکن است حباب قیمت بشکند و بحث اجاره سازماندهی شود.

عسگری همچنین خاطرنشان کرد: کارگروه مسکن در اراک با حضور کارشناسان این حوزه تشکیل شود یعنی. شهرداری، شورای شهر، سازمان نظام مهندسی، نماینده انبوه سازان، اتحادیه های املاک و مسکن و شهرسازی و راهکارهای دلسوزانه برای حل مشکلات این بخش کارگروه هایی متشکل از دستگاه هایی که ربطی به مسکن ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید