مشکلات اینترنت در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار وزیر ارتباطات


ساعت: 15:43
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818511

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت:

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از رایزنی با وزیر ارتباطات برای رفع مشکلات ارتباطی روستاهای دنا خبر داد و گفت: 120 میلیارد تن وام برای توسعه ارتباطات روستایی جذب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، تعدادی از اهالی روستای چناربرم دنا به مشکلات آنتن دهی و اینترنت اشاره کردند و اذعان داشتند: در روستای چناربرم بخش پاتاوه دنا مراکز آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد. اینترنت مناسب محروم است.

این اهالی روستا در ادامه با بیان اینکه در شرایط تاج علاوه بر آموزش حضوری نیازمند آموزش مجازی و دسترسی به اینترنت هستیم، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان مربوطه تلاش کنند تا اینترنت روستاییان شهرستان دنا را فراهم کنند. .

در همین رابطه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: کرد.

رادمنس با بیان اینکه بخشی از مشکلات ارتباطی روستاها برطرف می شود، گفت: حدود 722 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که به دلیل شرایط خاص توپوگرافی، دره و کوهستان با مشکل ارتباطی مواجه هستند و 85 روستا اعتبار دریافت کردند.

وی با بیان اینکه رایزنی برای 30 تا 40 روستای دیگر برای اخذ اعتبار در سال 1401 انجام می شود، گفت: در دولت سیزدهم تلاش می شود ارتباط روستاهای بالای 20 خانوار به 100 درصد برسد.

رادمنس به اقدامات اولیه برای رفع مشکلات ارتباطی روستای چناربرم دنا اشاره کرد و افزود: در این روستا مشکل پوشش وجود دارد و در خصوص مشکلات آن با وزیر مشورت شد و امیدواریم در چند ماه آینده وام پرداخت شود. برای حل مشکلات ارتباطی فراهم شود.مشکلات «باید به دست آید.

این مسئول اضافه کرد: تعریف هر پروژه ارتباطی در هر روستا حدود 3 میلیارد تن هزینه دارد یعنی هر نیمه سایت حدود 3 میلیارد تن هزینه دارد اما مشکلات روستای چناربرم را در کنار روستاهای اولویت دار قرار می دهیم.

رادمنش گفت: بخش بزرگی از روستاهای شهرستان دنا در 6 ماهه 1401 مشکل ارتباطی آنها حل می شود.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید