مشکلات تلخ زنبور عسل برای زنبورداران / سمپاشی کشاورزی و عزاداری برای صنعت زنبورداری

زمان: 08:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804340

عدم حمایت از صنعت زنبورداری، تاخیر در پرداخت تسهیلات، سموم، قاچاق و عسل تقلبی، شیرینی عسل را برای زنبورداران تلخ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسل یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که در بسیاری از کشورهای جهان رواج دارد، خالص ترین محصول غذایی است که توسط زنبورهای عسل تولید می شود، زنبورها روی گل ها می نشینند، آب و شهد آن را می مکند و سپس در کندوها به عسل تبدیل می شوند. تنها ماده تولید شده توسط زنبورها، سم، موم و ژل نیز برای درمان بیماری ها و ساخت لوازم آرایشی استفاده می شود.

این کشور سالانه 110 هزار تن عسل خالص تولید می کند، عسلی که کیفیت آن در دنیا بی نظیر است و تولید این غذای شیرین توسط حشرات زنبور عسل انجام می شود، نقش زنبورها در زندگی انسان بسیار مهم است.

امروزه صنعت زنبورداری یکی از مشاغلی است که توجه و حمایت از آن می تواند در بخش های اقتصاد، درمان و اشتغال بسیار موثر باشد، اما با ورود دلالان و سودجویان به این بخش و تولید عسل تقلبی، زنبورداران را ساخت. تلخ.

خشکسالی تابستان امسال این صنعت را سالم و آسیب ندید اما با وجود همه مشکلات از جمله خشکسالی، قاچاق ملکه، عدم حمایت کافی، این بار آفت کش ها درد مضاعفی را برای زنبورداران ایجاد کرده و صنعت را تهدید کرده است.

f89f2161 8fbf 45f8 8b2f dce0c9dce619 خبر خاکستری

درب به در برای دریافت تجهیزات

محمد مقدسی زنبوردار و مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداری بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: برای دریافت اعتبارات توسعه ای، اما بانک ها همکاری لازم را ندارند و به تعویق افتادن این کار ما را از دریافت تسهیلات و توسعه در این زمینه منصرف می کند. کار کردن

وی افزود: قرار است 50 میلیون تن تجهیزات با سود 4 درصد دریافت کنیم، اما بانک ها نظرات مختلفی درباره ضامن اعلام می کنند که ضامن یا کارمند بازنشسته با بیش از 23 سال سابقه پذیرفته نمی شود و برای دو نفر نظارت داریم. ماه تا 50 یک میلیون وام بگیرید.

مدیر عامل شرکت تعاونی زنبورداری بروجرد با بیان اینکه این روزها زنبورداری وضعیت خوبی ندارد، افزود: در مزارع کشاورزی باعث شد تا تعدادی زنبور عسل وارد مزارع شده و به این بیماری مبتلا شوند.

مقدسی گفت: در گذشته کشاورزان از کودهای شیمیایی استفاده می کردند اما در حال حاضر از سمومی استفاده می کنند که وقتی زنبور روی گل و گیاه می نشیند ممکن است دچار عفونت شود و با ورود به کندو عفونت را به زنبورهای دیگر منتقل کند. این باعث می شود 90 درصد از حشرات کشته شوند.

e164b4a7 0bca 4011 902a 4221f34ac3ac خبر خاکستری

وی با اشاره به نقش مهم گرده افشانی زنبور عسل خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در شهرستان بورو گرده افشانی زنبورعسل در باغات سیب نقش مهمی در بهبود کیفیت این محصول دارد اما در هنگام استفاده از سومین ماده شیمیایی و بعضاً سموم بد ، این صنعت می تواند تهدید کننده باشد.

مدیر عامل شرکت تعاونی زنبورداری بروجرد گفت: به نظر می رسد صنعت زنبورداری رها شده و آن طور که انتظار می رود حمایت های لازم صورت نگرفته است، در حالی که زنبورداران از خشکسالی اخیر متضرر شده اند و این بخش نیاز به حمایت دارد. اجازه دهید زنبورداران بتوانند کار خود را توسعه دهند، نه اینکه به دلیل مشکلات و عدم حمایت شغل خود را تغییر دهند.

مقدسی گفت: سالانه 900 کیلوگرم تا یک تن عسل خالص جمع آوری می کردم اما به دلیل مشکلات و خشکسالی میزان تولید عسل در سال جاری به 250 کیلوگرم کاهش یافت و با توجه به این آسیب ها وزارت جهاد کشاورزی نیازمند توسعه است. و جلوگیری از طرح حمایتی برای کاهش تولید عسل.

953de73b 3284 41d1 8278 abdb49f8c3e3 خبر خاکستری

بروجرد رتبه دوم تولید عسل را دارد

جواد گودرزی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: بروجرد اولین شهرستانی بود که امسال خشکسالی در استان گزارش شد اما هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: برخی از زنبورداران بروجرد درخواست تسهیلات برای زنبورداری کرده اند و پیگیری های لازم برای تسهیل روند پرداخت برای رفع مشکلات این حوزه در دستور کار است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: بروجرد با تولید 510 تن عسل دومین تولیدکننده استان است و بیش از 60 هزار کلنی در این شهرستان عسل عالی و خالص تولید می کنند که به دلیل 20 درصد کندوهای عسل آسیب می بیند. خشکسالی جمعیت کاهش یافته و در مجموع 10000 کندو آسیب دیده است.

cf3f5f36 b2c4 4781 8a3c 961c41eb5c97 خبر خاکستری

بیمه 50000 کندو

فاطله رفیعی مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: در استان لرستان 3 هزار و 500 نفر با 300 هزار کندو در صنعت زنبورداری فعالیت می کنند که از این تعداد 506 زنبوردار در استان در سال گذشته، 36 هزار زنبور عسل که 190 زنبور عسل آسیب دیده اند. خسارت اجباری و بیماری دریافت کرد و 750 میلیون تن غرامت دریافت کرد.

وی افزود: در سال بازاریابی جاری تعداد زنبورداران برای بیمه افزایش یافته است که تاکنون 350 زنبوردار بیش از 50 هزار کندو را بیمه کرده اند. پوشش بیمه.

مدیر ZZF لرستان گفت: صندوق بیمه کشاورزی به زنبورداران استان خدمات ارائه کرده است تا در صورت استقبال زنبورداران و یا بروز خسارت بتوانند خسارت خود را جبران کنند.

بدون شک حمایت از صنعت زنبورداری در بخش‌های مختلف می‌تواند راه را برای تولید عسل باکیفیت هموار کند، محصولات دیگری مانند سموم و ژل که نیازمند توجه ویژه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید