مشکلات تولید بدون ساماندهی زنجیره توزیع قابل حل نیست

ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790378

معاون اول رئیس جمهور حل مشکلات حوزه تولید را نیازمند اقدامات ابتدایی دانست و گفت: بدون ساماندهی زنجیره توزیع مشکلات تولید حل نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم صبح امروز (سه شنبه) به ریاست محمد محبر، معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

مخبر در این جلسه تاکید کرد: حل مشکلات بخش تولید مستلزم رفع مشکلات و برنامه ریزی دقیق برای رفع مشکلات است، بنگاه اقتصادی و تولیدی در کشور وجود نداشته باشد.

وی بر ضرورت بازنگری و برشمردن عمده ترین و مهمترین مشکلات پیش روی بخش تولید تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانکی است و نقش بانک ها در تامین نقدینگی مورد نیاز بخش تولیدی به منظور ارائه وضعیت بسیار مهم است. نتایج بانک ها بر اساس وظایف محوله مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور زنجیره توزیع را یکی از مهمترین بخش های مرتبط با تولید برشمرد و گفت: اگر زنجیره توزیع ساماندهی نشود شاهد حل مشکلات و موانع پیش روی حوزه تولید در کشور نخواهیم بود.

در این نشست وزرای صنعت، معدن و تجارت جهاد کشاورزی، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، تعدادی از مدیران عامل بانک ها و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی ذیربط نیز حضور داشتند. همچنین ارائه کلان استانی کارگروه های ستاد ارائه شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین مهمترین موانع و مشکلات شناسایی شده در بخش تولید را تشریح کرد و گفت: 215 مشکل و مشکل مربوط به بخش تولید شناسایی و برنامه ریزی لازم برای رفع این مشکلات طی 21 اقدام و پروژه انجام شده است. آماده است.

در این جلسه ساز و کار به تعویق افتادن مطالبات از واحدهای تولیدی تا پایان شهریور ماه حل و فصل شد 1401 هنوز در اولین جلسه شورای پول تصمیم گیری نشده است.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای رفع موانع رسیدگی، تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد معاونت نظارت بانک مرکزی به همراه هر یک از بانک ها میزان تسهیلات مورد نیاز بانک ها را برای پرداخت بررسی کنند. ظرف یک ماه. شکل کوتاه بانک های عامل باید فورا جبران شود.

همچنین مقرر شد تعداد بنگاه‌های تملک شده هر بانک مشخص شود و با حضور بانک مرکزی، بانک‌های موجود و وزارتخانه تخصصی در زمینه فعالیت هر یک از این بنگاه‌ها نسبت به فعال‌سازی و تعیین تکلیف این بنگاه‌ها اقدام فوری انجام شود. شرکت ها

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید