مشکلات داخلی آمریکا باعث تأخیر در اعلام نظر درباره مذاکرات شد/برنامه هسته ای ایران از غرب خواستار موافقت می شود


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891703

مشاور تیم مذاکره کننده در احیای برجام ایران گفت: گسترش سرسام آور برنامه هسته ای ایران عامل مهم دیگری است که نیاز غرب به دستیابی به توافق را تقویت می کند.

سید محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده احیای برجام در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به اینکه بدون شک با توجه به بحران های فراوان، آمریکایی ها بیش از ما به توافق نیاز دارند، گفت: مشکلات داخلی آمریکا عامل تاخیر آنها در اعلام موضع نهایی و جمع بندی برجام است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای پرهیز از مسئولیت و اعلام دیدگاه خود نسبت به پیشنهادات ایران از بهانه های واهی رسانه ای استفاده کرده است، تصریح کرد: بر خلاف ادعای غرب، جمهوری اسلامی ایران هرگز پیش شرطی برای سپاه قرار نداده است که نداشته باشد. تحریم‌ها، در واقع تیم مذاکره‌کننده ایران هرگز چنین موضوعی را مطرح نکرد، در حالی که آمریکایی‌ها با طرح چنین موضوعاتی سعی کردند بر رفتار غیرمولد خود در مذاکرات سرپوش بگذارند.

مرندی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند تا موضع آمریکا در قبال پیشنهادات ایران به طور رسمی اعلام شود، ادامه داد: بی شک بحران انرژی و شرایط اقتصادی اروپا و آمریکا نشان می دهد که غرب بیش از ایران به توافق در مذاکرات نیاز دارد. اظهارات جوزف بورل در مورد معقول بودن خواسته های ایران نیز فشار بیشتری بر دولت بایدن برای پذیرش توافق وارد کرد.

مشاور تیم مذاکره کننده احیای برجام خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، گسترش سرسام آور برنامه هسته ای ایران عامل مهم دیگری است که نیاز غرب به دستیابی به توافق را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید