مشکلات قالی بافی بر اساس نسبت حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402.

مشکلات قالی بافی بر اساس نسبت حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402.

رئیس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور ایراداتی را به تصویب نسبت حقوق کارکنان و مستمری بگیران در سال 1402 مطرح کرد.

وی در نامه ای به محمدبکر کلیباف رئیس جمهور، رئیس شورای اسلامی، ایرادات مصوبه نسبت حقوق کارکنان و مستمری بگیران در سال 1402 را تشریح کرد.

در این نامه آمده است:

حضرت خوجةالاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

برگشت به رونوشت تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره 3607/ت 61124 ح مورخ 15/1/1402 در خصوص تعیین ضریب حقوق کارکنان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی در سال 1402 پس از بررسی ها. و اعلام نظر بدوی شورای تجدید نظر و اجرای مصوبات دولت با قوانین و مستندات ماده واحده و تبصره 4 الحاقی قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی قانون اساسي جمهوري ايران و اصلاحات بعدي و ماده 10 آيين نامه اجرايي آن كه مشتمل بر اعلام نظر نهايي نسبت به اقدامات لازم در مهلت مقرر قانوني و اعلام نتيجه اين حزب مي باشد. بدیهی است پس از انقضای مهلت یک هفته ای مقرر در قانون، قسمت تجدیدنظرخواهی رأی از درجه اعتبار ساقط می شود.

اعتراض به تصویب نسبت دستمزد مستمری بگیران و مستمری بگیران در سال 1402.

از آنجایی که طبق بند الف تبصره 12 ماده 1 قانون بودجه سال 1402 افزایش حقوق کارمندان ذکر شده است، بند 3 این مصوبه افزایش حقوق تعدادی از کارکنان را در رابطه با تغییر عنوان و ترتیب آثار و پیامدهای آن متفاوت است هر کدام خلاف قانون است.

در حالی که جزء الف تبصره 12 ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور با علم و آگاهی قانونگذار از وجود ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 تصویب شد و علیرغم ترتیبات پیش بینی شده در این ماده اما قسمت اول تبصره الف فوق الذکر مصوبه خاصی در مورد حداقل حقوق کارکنان کشوری در سال جاری دارد لذا بند 5 این مصوبه و تبصره های آن در مورد تعیین حداقل حقوق کارمندان کشور و تعیین حداکثر حقوق 7 برابر این خلاف قانون است. ضمناً سایر بندهای رأی که ​​به موجب این بند صریحاً یا ضمناً تأیید شده است، بر اساس مغایرت فوق مغایر قانون است.

این در حالی است که بر اساس بند 1 بند الف تبصره 12 ماده 1 قانون بودجه سال 1402 حداقل حقوق کارمندان کشور برای سال جاری به موجب بند 6 مصوبه مقرر شده است مبلغی کمتر از رقم ذکر شده برای آن دسته از کارمندان دولت که در طول سال در حال حاضر شاغل بوده و… خلاف قانون است.

بر اساس بند 1 ماده 1 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستخدمین و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​مصوب 1401 مبالغ موضوع این قانون مشمول قانون می باشد. کسورات بازنشستگی و همانطور که در تبصره جزء 1-2 این قانون آمده است، بازنشستگی نیز در محاسبه مستمری لحاظ می شود. لذا توجه داشته باشید که یک بند 6 مصوبه مبنی بر این است که کسر بازنشستگی از میزان موضوع قانون مذکور صرفاً در تعیین پاداش بازنشستگی و ذخیره مرخصی محاسبه می شود، جدای از اینکه انحصار موضوع ارکان مذکور امری قانونی و نیازمند راه حل قانونی است و در عین حال تشدید مقررات قانونی خلاف قانون است.

رئیس شورای اسلامی – محمد باکر کلیباف

دیدگاهتان را بنویسید