مشکلات پیش روی ایرانیان پس از خرید ملک در ترکیه به امید تسویه حساب

مشکلات پیش روی ایرانیان پس از خرید ملک در ترکیه به امید تسویه حساب

روز جدید : بسیاری از ایرانیان امیدوار به اخذ اقامت در تلاش برای خروج سرمایه خود از کشور و خرید ملک در ترکیه هستند و آشنایی کافی با شرایط آن کشور ندارند.

پارسال حدود 7000 ملک در ترکیه توسط ایرانی ها خریداری شد که نسبت به سال های گذشته حدود 10 برابر افزایش داشته است. از سال 1397 و با افزایش نرخ ارز در کشور، خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان افزایش چشمگیری داشته است.

تبلیغات خرید خانه در کشورهای همسایه همه را وسوسه می کند که شانس خود را برای زندگی در کشور دیگری امتحان کنند تا علاوه بر سرمایه گذاری از مزایای دیگری نیز بهره مند شوند و از سوی دیگر این کشورها از جمله ترکیه با تبلیغات رنگی. آنها بارها کشور خود را به مردم نشان می دهند تا این وسوسه را تشویق کنند.

آنچه امروزه در شبکه های خارجی در فارسی و فضای مجازی زیاد دیده می شود، تبلیغات خرید یا اجاره ملک ارزان در کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و امارات (دبی) است.

آنچه مردم را به این کار ترغیب می کند تفاوت کم قیمت ملک در ایران و ترکیه است. البته با توجه به اینکه با داشتن ملک در ترکیه پاسپورت ترکیه نیز دریافت می کنند، برخی از افرادی که آرزوی مهاجرت را در سر می پرورانند با توجه به شرایط فعلی کشور داشتن پاسپورت ترکیه را راه مستقیم مهاجرت می دانند.

مردم به امید دریافت اقامت از سراسر ترکیه یا کشورهای اروپایی هیزم حراج می کنند که حاصل سال ها تلاش آنها برای خرید خانه در ترکیه است بدون اینکه بدانند اخذ اقامت تنها یک رویا است. .

اخیراً بسیاری از ایرانیانی که در ترکیه ملک خریده اند با مشکلات زیادی مواجه هستند. طبق قوانین ترکیه، ایرانی ها باید ملک خود را 40 تا 60 درصد ارزان تر از قیمت خرید ملک به ترک ها بفروشند و خبری از اقامت نیست.

یک فروشنده و مشاور در ترکیه درباره شرایط خرید ملک گفت: بسیاری از ایرانیانی که به ترکیه می آیند و ملک می خرند، می گویند به دلیل کاهش ارزش پول ملی و حفظ ارزش است. . در ایران خرید ملک در ترکیه.

وی در خصوص شرایط فروش ملک در ترکیه گفت: ایرانی ها می توانند هر زمان که بخواهند ملک خود را بفروشند اما تحت یکسری شرایط مثلا اگر ملکی را به قیمت 250 هزار دلار خریداری کنید و تابعیت ترکیه و پاسپورت بگیرید اما طبق قانون ترکیه شما نمی توانید ملک خود را به مدت 3 سال بفروشید و پس از این مدت می توانید ملک خود را بفروشید و در این مدت ملک به نوعی در رهن دولت ترکیه است.

مشاور املاک در ترکیه گفت: اگر ملکی را با قیمت کمتر از 250 هزار دلار خریداری کنید و برای اقامت سالیانه اقدام کنید، می توانید هر زمان که بخواهید ملک خود را بفروشید، اما محل اقامت سالانه شما از بین می رود و این امری طبیعی است.

بر اساس قوانین ترکیه، خارجی هایی که ملکی به ارزش 250000 دلار (2.2 میلیون دلار) در این کشور خریداری می کنند، تابعیت ترکیه را دریافت می کنند، اما در این بین، شرکت ها و افرادی که در ترکیه تجارت می کنند، ارزش گذاری می شوند. املاک و مستغلات تخلفات زیادی انجام می دهند.

یک خریدار ملک در ترکیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای گرفتن اقامت 3 ساله و به دلیل مشکلی که برایم پیش آمد و از 3 سال پیش می خواستم این ملک را بفروشم ملکی را در ترکیه خریدم. ، متوجه شدم که فقط می توانم ملک خود را به کسی که در ترکیه زندگی می کند بفروشم؟ در آن لحظه به دلیل عجله مجبور شدم ملک را با قیمت کارشناسی کمتر بفروشم.

وی گفت: باید توجه داشت که دلالان املاک ترکیه در کمین فروش مسکن با قیمت چند برابر به افرادی هستند که از وضعیت قیمت ها اطلاعی ندارند.

ترکیه یک مدینه فاضله نیست

یکی از مهاجران ایرانی به ترکیه درباره وضعیت آن کشور گفت: برای زندگی بهتر، کار و زندگی بهتر به ترکیه مهاجرت کردم، ای کاش قبل از مهاجرت تحقیقات بیشتری انجام می دادم. دستمزدها در ترکیه پایین و قیمت انرژی بالاست.

وی ادامه داد: دوری از خانواده سخت است و هزینه زندگی در این مملکت بالاست، برای مهاجرت جلوی خانواده ام ایستادم اما اکنون نمی خواهم به عقب برگردم و متاسفم.

آژانس های املاک برای خرید ملک ترکیه در ایران

تعداد این آژانس ها که هر روز در حال افزایش است به دلیل درآمدهای بالای این بخش در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. خرید از این آژانس های املاک که واسطه هستند و برخی از آنها در ترکیه مجوز ندارند، می تواند منجر به از دست دادن سرمایه شود.

دیدگاهتان را بنویسید