مشکلات گلستان شاه می خواهد به عنوان سرباز خدمت کند

زمان: 10:48
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777959

تجزیه و تحلیل انتخاب فرماندار محلی در دولت اصلی ؛

قبل از زنگنه ، چهار فرماندار محلی اصلاح طلب به مدت 12 سال حکومت گلستان را بر عهده داشتند و اولین انتصاب استاندار محلی خارج از روند اصلاحات در دولت سیزدهم انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ؛ پس از کشمکش های فراوان بر سر بومی بودن و بومی نبودن استاندار گلستان ، سرانجام دولت سیزدهم عنان کار یک نیروی محلی و انقلابی را به عهده گرفت.

علی محمد زنگنه برای یازدهمین استاندار گلستان ، از جمله به عنوان رهبر ، نامزد شده است.

سید ابراهیم درازگیسو ، علی اصغر احمدی و محمد هاشم مهیمانی در دولت خاتمی و حسن صادقلو در دولت روحانی قبل از انتصاب علی محمد زنگنه به عنوان فرماندار محلی.

بیش از 12 سال است که استانداری گلستان بیش از 12 سال به فرمانداران محلی جنبش اصلاحات سیاسی واگذار شده است و همین موضوع باعث گسترش شبکه این جریان سیاسی در استان شده است. این حزب یکی از 31 حزب سیاسی استان گلستان است.

اگرچه یکی از وظایف اصلی احزاب ، انتقال گفتمان مردم به بدنه سیاسی نظام است ، اما به نظر می رسد سهم اصولگرایان و جریان انقلابی در این رویداد در گلستان بسیار ناچیز است و این موضوع ممکن است باعث تحریک جریان اصولگرا و انقلابی. در زمانهای خاصی مانند انتخابات 1992 وقفه ایجاد شد.

قبل از انتخاب زنگان به عنوان استاندار گلستان ، بسیاری از فعالان فضای مجازی و رسانه ای از دولت سیزدهم خواستند تا فرماندار محلی را برای تقویت حرکت انقلابی انتخاب کند و به نظر می رسد این یکی از اولین ماموریت های زنگنه در استان گلستان باشد. باشید ، زیرا بدون مشارکت و حمایت مردم ، به دلیل افزایش انتظارات جامعه از دولت استاندار آینده گلستان ، کار به جایی نمی رسد و در این راستا فعالان سیاسی و رسانه ای و جوانان استان گلستان می توانند بسیار مثر باشد

گلستان به دلیل عدم کار استاندار محلی و انقلابی عقب افتاده است

اسماعیل تیموری ، فعال اجتماعی و سیاسی در این زمینه گفت: “بی شک یکی از دلایل عقب ماندگی گلستان که گاه در بخش های مختلف اقتصادی در انتهای جدول قرار دارد ، عدم حضور استاندار محلی و البته انقلابی و جهادی “

تیموری گفت: “به جای پوشیدن کت و شلوار و نشستن پشت میز ، فرماندار باید مرد عمل باشد.”

وی گفت: مردم انتظار دارند دولت مردمی و انقلابی در استان مظلوم ، رنج دیده و محروم گلستان بهتر و بهتر رونق یابد.

استاندار باید فشار روانی را بر مردم کاهش دهد

سید حسن حسینی ، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی گلستان ، گفت: “با روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله ریزی ، مردم ، روشنفکران ، نخبگان و احزاب انتظار دارند اعتماد عمومی مردم به سرعت از بین برود. 10 سال. بازگشت در سطح ملی و فرمانداران در سطح استان.

حسینی منش اذعان داشت: این توسعه در سایه هم افزایی با همه سلیقه ها و قومیت ها به ویژه نیروهای دارای ارزش انقلابی رخ خواهد داد.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: در شرایط کنونی کشور لازم است همه مسئولان استانی به سرکردگی استاندار از فشار روانی مردم بکاهند و روحیه مردم را بالا ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین سید نیز گفت: دولت آیت الله رئیسی برای جلب رضایت عمومی جامعه و بازگرداندن اعتمادی که در سال های اخیر خدشه دار شده بود آمد. این فرصت نباید با تغییرات سطحی مدیران ارشد یا ارشد مانع شود.

وی گفت: امروز وضعیت از نظر اجرا خوب نیست و در زمینه های مختلف شاهد نوعی بی عدالتی و سوء مدیریت هستیم که ناکارآمدی دولت ها منجر به فساد مالی و اداری می شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: “رهبری جهادی مردم را حافظ نعمت خود می داند و خادم مردم و انقلاب محسوب می شود. برای آوردن صلح ، آسایش و امنیت برای مردم ایران و کشورهای همسایه که منجر به تقویت سیستم می شود. و انقلاب اسلامی و مبارزه برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی.

حجالاسلام سیدین یادآور شد: برخی از افراد در دستگاه های اجرایی عادت دارند تا زمان اعلام خبر سیاه و سفید را لمس نکنند. این شیوه حکمرانی اکنون باید فراموش شود.

عدم حکمرانی مناسب و تمرکز بر فضای داخلی گلستان

وی گفت: قسمت عمده مشکلات فعلی استان عدم اداره صحیح و تمرکز بر امور داخلی استان و بی توجهی یا عدم توجه به ظرفیت داخلی و نخبگان جوان تحصیل کرده و بومی استان است.

همانطور که رئیس جمهور تازه منتخب خاطرنشان کرد: دولتی که با جوانان خود به صورت رسمی ، سیاسی یا
به نظر می رسد با توجه به تمرکز فعالان فضای مجازی و سیاسی استان ، رمز موفقیت در حکومت گلستان استفاده از ظرفیت گلستان برای حل مشکلات مردم است. به

استان گلستان از ناکارآمدی و غفلت رنج می برد و مطمئناً توجه بیشتر دولت سیزدهم به این استان سرسبز و محروم می تواند گلستان را در سال های آینده به یکی از تاثیرگذارترین استان های اقتصادی تبدیل کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید