مشکلی با امنیت مرز نداریم/ برخی از مرزنشینان به دلیل مشکلات معیشتی مهاجرت می کنند


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836813

حسینی با اشاره به مهاجرت برخی از مرزنشینان به دلیل بسته شدن مرزها و مشکلات معیشتی، گفت: از نظر امنیت مرزها مشکلی نداریم اما دولت باید با تامین زیرساخت ها از معیشت حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس شب گذشته در جلسه رسیدگی به حوزه مرزی باجگیران کوچان گفت: اولویت دولت تامین سلامت مردم و واکسیناسیون است اما با توجه به اینکه برخی مسائل و مشکلات از عهده مسئولان شهرستان خارج است. ، نکته اصلی مطالعه مشکلات و حل آنها است.

وی گفت: در تماس با سفیر ایران در ترکستان در مورد محدودیت های ترکمنستان از ابتدای شیوع بیماری از ابتدای تاج و تخت تا کنون صحبت شد که به تدریج در حال رفع شدن است.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه سه مرز در استان فعال شده است، گفت: اکنون محور اصلی خط مالیاتی است.

حسینی تاکید کرد: وزارت امور خارجه معاونت اقتصادی دارد و نه تنها به مسائل سیاسی، بلکه به مسائل فرهنگی و تبادلات اقتصادی نیز می پردازد.

وی افزود: متأسفانه بسته شدن مرز مشکلاتی را برای مردم منطقه ایجاد کرده و متحمل آسیب های زیادی شده اند و حتی برخی به منطقه مهاجرت کرده اند. همه باید کمک کنند تا مشکلات مردم این منطقه حل شود. منطقه.”.. پیگیری های لازم را خواهم داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به فاصله کوتاه 35 کیلومتری مودیان تا پایتخت ترکمنستان که می تواند پتانسیل خوبی برای تردد ترانزیت و مسافر بین دو کشور باشد، گفت: مرزها نباید غیرقابل سکونت باشد. درست است که از نظر امنیت مرزها مشکلی نداریم با تامین زیرساخت ها از امرار معاش خود حمایت کنید.

حسینی ادامه داد: تراز ما از نظر تجارت و صادرات مثبت نگاه گذشته به صادرات اروپا بود که امروز نگاه دولت به همسایگان است که می تواند سرآغازی برای تقویت روابط بین کشورها باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید