مشکل اصلی بیکاری در استان وجود افراد بیکار بدون مهارت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، ارسلان آجری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در دیدار با فردین وکیلی رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به تهیه سند سه جانبه همکاری بین این اداره کل گفت: آموزش و پرورش و اداره کل آموزش فنی وحرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان به منظور ایجاد چرخه مهارتی برای دانش آموزان در زمینه کار و دانش و افراد بیکار فاقد مهارت به ایجاد اشتغال مولد و پایدار کمک می کند. برای این افراد گفت: ممکن است این سند همکاری سه جانبه به منظور ایجاد بستر مناسب برای توسعه آموزش های مهارتی در روستاها و کمک به رونق اشتغال پایدار مورد بازنگری قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار فردین وکیلی رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با تبریک انتصاب ارسلان آذری به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: و رونق کار در استان فقیر و فرهنگی کردستان .

یک حقوقدان با اشاره به وجود چهار پروژه نیمه تمام این اداره کل در استان گفت: پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای سقز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کامرون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای سنندج با 37 درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه کارآموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای بانه با 17 درصد پیشرفت فیزیکی که همگی مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان و اعتبارات مورد نیاز است. تا تکمیل و تجهیز این پروژه ها به درستی توزیع نشده است و در صورت تکمیل این پروژه ها شاهد تحول اساسی در توسعه آموزش های مهارتی در استان فرهنگی کردستان خواهیم بود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از تصمیم این اداره کل مبنی بر ایجاد اداره تخصصی فرآوری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان کوروه خبر داد و افزود: ارزش افزوده مناسب این مجموعه بزرگ. این مرکز تخصصی در راستای استفاده بهینه از منابع و ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف که نیازمند تعامل و همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای رسیدن به این هدف است، استان یکی از دستگاه های حاکمیتی و برنامه ریزی استان کردستان است.


مشکل اصلی بیکاری در استان وجود افراد بیکار بدون مهارت است

ارسلان آجری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک سازمان تخصصی و موثر اشتغال می تواند نقش مهمی در ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار داشته باشد.

وی با اشاره به ماموریت خود به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: در دوران مسئولیتم به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از مهم ترین معاونت های توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده است. و اقدامات موثر در این سازمان موضوع تخصیص درآمدهای سازمان توانسته کمک شایانی در تامین اعتبار برای توسعه آموزش های مهارتی داشته باشد که متاسفانه در سال های اخیر مجددا سعی در تخصیص بودجه به سازمان شد. آموزش فنی و حرفه ای در کشور می تواند بسیاری از مشکلات این سازمان تخصصی و تاثیرگذار در حوزه اشتغال را حل کند.

رئیس سازمان برنامه ریزی و برنامه ریزی استان کردستان مشکل اصلی بیکاری در استان کردستان را کمبود مهارت جویندگان کار دانست و گفت: متاسفانه یکی از علاقه مندی هایی که در بین جوانان کردستان شکل گرفته فرهنگ پشت میز نشینی است. مهارت های کمتری در این مقوله داشته باشید که ارائه آموزش های مهارتی به افراد بیکار با رویکرد آموزش مهارتی هدفمند و تطبیق آموزش های ارائه شده با نیازهای حجم کار می تواند نقش مهمی در حل این معضل بزرگ در استان کردستان داشته باشد.

وی لزوم نظارت بر اشتغال فارغ التحصیلان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان را از دیگر برنامه های مد نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برشمرد و افزود: با رصد مهارت های دانش آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان را تامین می کند. برنامه ریزی دقیق و مدون برای اطمینان از آموزش مهارتی با کیفیت و موثر.

لزوم بازنگری سند سه جانبه همکاری اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مجتمع پژوهشی و دانشگاه کاربردی
ازهاری در بخشی دیگر از سخنان خود به تدوین سند سه جانبه همکاری در سال های اخیر بین اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه استان کردستان برای ایجاد یک مهارت اشاره کرد. چرخه دانش آموزان بیکار بدون مهارت کمک به ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این افراد گفت: این سند همکاری سه جانبه با بازنگری های لازم می تواند زمینه مناسبی برای توسعه مهارت آموزی در روستاها فراهم کند و به رونق اشتغال پایدار کمک کند.

آجری در پایان گفت: سازمان برنامه ریزی و دولت کردستان از تمامی طرح ها و پروژه های عمرانی استان در راستای کمک به افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و در این راستا با بررسی اولویت های لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حمایت می کند. تمامی حمایت های لازم را برای تکمیل این گونه پروژه ها که زمینه را برای توانمندسازی مهارت های جوانان کرد هموار می کند، اعلام می دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید