مشکل ایران چیست؟

مشکل ایران چیست؟

جوان نوشت: الله شکور پاشازاده رئیس اداره دولتی مسلمانان قفقاز در آذربایجان است. او هر از چند گاهی به بهانه های مختلف حرف هایی را علیه ایران بر زبان می آورد.

موضوع حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که به دلایل شخصی صورت گرفت، بهانه ای را برای وی ایجاد کرد تا سخنان ناشایست علیه ایران بزند. گفت ایران برادر ما نیست. من بسیار متاسفم که کشور همسایه ما اقدامات خصمانه ای علیه کشور ما انجام می دهد. امروز 40 میلیون آذربایجانی که برادران ما هستند در ایران هستند و در ایران اسیر دست رژیم فارس هستند!

وی در مورد موضع ایران در قبال جنگ آذربایجان و ارمنستان از ایران انتظار دارد که مشروعیت و منافع خود را فدای آذربایجان کند و طرف آذربایجان را بگیرد و به همین دلیل بر دوگانگی مسلمان و ارمنی در این زمینه تاکید کرد و گفت: : اگرچه نام آن جمهوری اسلامی ایران است، اما رزمایش آنها در داخل مرزهای ما غیرقابل قبول است. من در تلویزیون دیدم وقتی سربازها سوار هواپیما شدند یک روحانی آمد و با قرآن برای آنها دعا کرد. اما این دعای خوب برای چیست؟ کجا حمل می کنید؟ به آذربایجان؟ آنها را برای نشان دادن قدرت خود به مرز کشور مسلمان می فرستد. این عمل شایسته مسلمان نیست. چرا یک بار در مرز ارمنستان این تمرین را انجام ندادید؟ ما 30 سال منتظر این بودیم. زمین های ما را اشغال کردند و مساجد ما را به آتش کشیدند».

البته مواضع او علیه ایران چندان عجیب نیست. او بخشی از پازل روابط حسنه مقامات آذربایجان و صهیونیست ها است و اگرچه دوگانگی کاذب مسلمان و ارمنی را برای ایران ایجاد می کند، اما خودش در دوقطبی واقعی مسلمان و صهیونیست در کنار صهیونیست ها قرار می گیرد.

الله شکور پاشازاده حدود سه ماه پیش با «مارک اشنایر» خاخام ارشد رژیم صهیونیستی در بحرین دیداری صمیمانه داشت. اشنایر بنیانگذار بنیاد تفاهم قومی مسلمانان و یهودیان و تأثیرگذارترین فرد در عادی سازی روابط بین دولت های اسلامی و اسرائیل دروغین است. پاشازاده همچنین در راستای پروژه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از بهمن 99 با سفیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد و طی 30 سال گذشته یک بار هم از منافع مسلمین و مقدسات اسلام دفاع نکرده است. با رژیم الهام علی اف در سرکوب اعتراضات شیعیان به ممنوعیت حجاب و مناسک مذهبی و نصب پرچم های امام حسین (ع) همکاری کامل داشت.

دیدگاهتان را بنویسید