مشکل بزرگ آچارفرانس پرسپولیس در تیم ملی

مشکل بزرگ آچارفرانس پرسپولیس در تیم ملی

لیست تیم ملی ایران برای حضور در جام CAF اعلام شد اما در آن دفاع چپ متخصص (!) دیده نمی شود.

احسان حاج صفی اولین بازیکن امیر کالا نویی در تیم ملی ایران در سمت چپ خط دفاعی است. احسان حاج صفی بازیکن ایرانی تیم آاک یوننان فصل فوق العاده ای را با این تیم پشت سر گذاشت و موفق شد عنوان قهرمانی سوپرلیگ این کشور را از آن خود کند. عملکرد حاج صفی به قدری رضایت بخش بود که ماتیاس آلمیدا سرمربی آرژانتینی را راضی به تمدید قرارداد کرد و این اتفاق حتی قبل از پایان لیگ رخ داد. این بازیکن ایرانی هفته گذشته قرارداد خود را با AAC برای یک فصل 1+1 دیگر تمدید کرد و مطمئنا فصل آینده نیز در این تیم حضور خواهد داشت. آک مدافع چپ 33 ساله یکی از بازیکنانی بود که امسال بیشترین بازی را با پیراهن زرد و مشکی انجام داد. به خصوص با مصدومیت میلاد محمدی، دیگر مدافع ایرانی. حقیقت این است که حاج صفی حتی بیش از حد انتظار موفق بود. او در این مسابقات 90 دقیقه پشت سر هم بازی کرد و با وجود سن بالا، یکی از ارزشمندترین بازیکنان ماتیاس آلمیدا در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی بود.

همه می دانند که پست اصلی احسان حاج صفی دفاع چپ نیست اما پس از مصدومیت میلاد محمدی در این پست بازی می کند در حالی که کاپیتان تیم ملی یک بازیکن چند پسته محسوب می شود. او اخیراً در مصاحبه ای گفته است: «برای من مهم نیست. چه دفاع چپ باشم، چه وینگر چپ و چه هافبک! برای من فرقی نمی کند و در هر سه پست بازی کرده ام. هر جا که مربی به من نیاز داشته باشد بازی می کنم. دوست دارم در دسترس تیم باشم و تا جایی که می توانم تلاش کنم. واقعا برام مهم نیست حتی اگر سرمربی تصمیم بگیرد روی نیمکت بنشیند، مشکلی ندارم و از تیمم حمایت و تشویق می کنم تا تیم ملی موفق شود.

گزینه دوم جالبتر از حاج صفی است; نام وحید امیری در لیست جدید تیم ملی در خط دفاع دیده می شود! این در حالی است که او در نیم فصل دوم به ویژه در سال 1402 که با تیمش در سال جدید باختی نداشت، ستاره پرسپولیس بود. با این حال کاپیتان پرسپولیس به عنوان مهاجم سایه در کنار عیسی آل کثیر به یحیی گل محمدی کمک کرد تا یک گل بزند و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. اما این هافبک ملی پوش و چند پسته هم همین مشکل فرانسوی بودن را تجربه می کنند.

ظاهرا امیر کلانویی بر اساس لیست جدید به او در پست دفاع چپ تکیه کرده است در حالی که پست اصلی او هافبک و وینگر است. بد نیست اضافه کنم؛ میلاد زکی پور دیگر ملی پوشی است که می تواند در دفاع چپ بازی کند و زیر نظر اسکوچیچ دستیار سرمربی کروات بود. ستاره سپاهان به عنوان هافبک به تیم ملی دعوت می شود اما بازیکن چند پستی هم هست!

به عبارتی تیم ملی در حال حاضر فاقد یک دفاع چپ متخصص است و باید به عنوان دفاع چپ روی این سه بازیکن کلیدی فرانسوی تکیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید