مشکل بزرگ کی روش قبل از جام جهانی

تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در آخرین بازی دوستانه خود قبل از جام جهانی 2022 قطر مقابل نیکاراگوئه به برتری خفیف یک بر صفر دست یافت.

کارلوس کی روش پس از پایان این دیدار اولین بازی ملی خود را در شرایطی انجام داد که چهار بازیکن رده سنی امید یعنی آریا برزگر، امیرعلی صادقی، سامان تورانیان و مهدی هاشم نژاد و هدف کادرفنی شناخت کامل وضعیت بود. بازیکنان ملی پوش لیگ برتر ، از پیروزی در این دیدار تدارکاتی ابراز خرسندی کرد.

بدترین قسمت بازی با این تیم آمریکای مرکزی اما که خود کی روش به آن اذعان داشت مصدومیت امید ابراهیمی در کمتر از یک دقیقه پس از ورود این بازیکن به زمین بود.

هافبک باتجربه تیم ملی که در تمرینات روزهای اخیر از آمادگی بالایی برخوردار بود، پس از این مصدومیت با برانکارد به رختکن رفت و در پایان بازی راهی بیمارستان شد و به همین دلیل شانس دومش کم بود. حضور در 9 روز تا شروع جام جهانی 2022 قطر بدون فوتبال در مهمترین مکان جهان.

شاید از دست دادن فرصت بازی در جام جهانی شوک بزرگی برای پرتغالی ها باشد. این در شرایطی است که کی روش برای رویارویی با انگلیس، ولز و آمریکا حساب ویژه ای از قابلیت های این هافبک متعصب و جنگ طلب باز کرده بود.

نگران کننده تر کی روش این است که احمد نوراللهی به تازگی پس از مصدومیت در دیدار الاهلی دبی و العین به تمرینات تیمش بازگشته است و قطعا برای رسیدن به فرم ایده آل خود به زمان بیشتری نیاز دارد. سعید عزت اللهی دیگر هافبک دفاعی تیم ملی نیز در باشگاه لیگ دومی دانمارک ویل بولد بازی می کند که قطعا در سطح بالایی از این رقابت ها نیست.

در این شرایط حساس روزبه چسمی و میلاد سرلک را می توان آماده ترین هافبک دفاعی تیم ملی نامید. با این حال احسان حاج صفی جدا از پست تخصصی خود توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را نیز دارد. دفاع چپ و شاید کی روش در نهایت باید جایگزین کاپیتان تیم ملی در آن پست شود.

دیدگاهتان را بنویسید