مشکل ترافیکی سردرگم در کلانشهر تهران/ آیا عزم جدی برای حل ترافیک تهران وجود دارد؟


زمان: 00:02
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879403

یکی از دلایل تردد در خیابان های پایتخت به ویژه در خیابان های اصلی، وضعیت هندسی برخی نقاط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، شهر تهران از دیرباز به دلیل قرار گرفتن اماکن و مکان های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… در این کلانشهر، تردد بسیار زیادی چه از سوی شهروندان و چه مردم حومه شهر و سایر نقاط شهر تهران بوده است. کشور به خیابان های فرعی اصلی سفر می کند، چه با خودروهای شخصی یا با وسایل نقلیه عمومی برای نظارت بر امور آنها.

کمبود پارکینگ در تهران سال هاست که به معضلی بسیار جدی تبدیل شده است چرا که بارها مورد انتقاد پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قرار گرفته است.

تمامی اعضای شورای پنجم و ششم به دلیل محدودیت فضا اهتمام ویژه ای به جابجایی و ساخت پارکینگ های مکانیزه و طبقاتی دارند اما همچنان پس از گذشت سال ها و با تردد بسیاری از اعضای شورای شهر و مدیران شهری، مشکل پارکینگ به وجود آمده است. ساخت و ساز هنوز در مکان های مناسب تصمیم گیری نشده است.

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که استقبال بالای خریداران خودرو از شرکت های خودروسازی و نامناسب بودن زیرساخت های شهر برای ارائه خدمات مورد نیاز رانندگان از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

شهروندان تهرانی همواره ترافیک را از ساعت 6 صبح تا 21:30 در خیابان های تهران رصد می کنند و حتی مدت زمان تردد صبحگاهی برخی از خیابان های پایتخت در یک روز عادی بین 130 تا 150 کیلومتر تخمین زده می شود. ترافیک بعدازظهر بین 230 تا 260 کیلومتر است.

یکی دیگر از دلایل تردد در خیابان های پایتخت به ویژه در خیابان های اصلی، وضعیت هندسی برخی نقاط است.

سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر لزوم انجام اقدامات اساسی برای رفع معضل ترافیک گفت: باید تصمیمات اساسی در خصوص ترافیک تهران اتخاذ شود. علاوه بر این، کار اصلی در قانون هوای پاک باید سریعتر انجام شود و حذف خودروهای فرسوده به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

مقام معظم رهبری در دیدار با تعدادی از نخبگان جوان و استعدادهای علمی پیشرو در 26 آبان ماه سال گذشته با انتقاد از قاچاق تهران گفتند: موضوع قاچاق مشکل زندگی است. از یک گوشه تهران به آن گوشه دیگر، باید یک ساعت، یک ساعت و یک ربع با این مشکلات رانندگی کنید. خوب، یک راه حل وجود دارد؛ راه حل را باید از طریق علم پیدا کرد.

اکنون با توجه به سخنان حکیمانه رهبری می توان به معضل ترافیک به عنوان یکی از چالش های اصلی شهر تهران اشاره کرد که با وجود اقدامات مناسب از جمله احداث تعداد بسیار کمی پارکینگ مکانیزه و غیر مکانیزه. ، ترافیک و … و صحبت های زیبای برخی مدیران و ضعف در مدیریت شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی این موضوع اما همچنان این اقدامات پاسخگو نیست و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید