مشکل جدی پرسپولیس برای بازی با استقلال

پرسپولیس پس از نایب قهرمانی فصل قبل و از دست دادن پنجمین عنوان متوالی خود تا حدودی تغییر کرده و ترکیب اصلی قرمزها پس از چندین فصل متزلزل شده است. به همین دلیل در تیم سرخ بازیکنانی هستند که دربی را ندیده و تجربه نکرده اند. بازیکنانی مانند گئورگی گلسیانی، مرتضی پورعلیگنجی، دانیال اسماعیلی فر، سعید صادقی، یورگن لوکادیا که از بازیکنان اصلی قرمزها هستند در این بازی بزرگ به میدان نرفته اند و 8 آذر اولین دربی خود را تجربه خواهند کرد.

البته علاوه بر لوکادیا، چهار بازیکن دیگر نیز بارها مقابل استقلال به میدان رفته اند و این تیم را به خوبی می شناسند، اما در روز سه شنبه، دو هفته بعد، مطمئناً می دانند که بازی با استقلال چقدر پر تنش، پرتنش و دشوار خواهد بود. پیراهن پرسپولیس و چه بار سنگینی بر دوش آنهاست

البته به عنوان مثال پورالیگانجی مسابقات بزرگ و شلوغی را در چین تجربه کرده است یا لوکادیا در لیگ برتر انگلیس با حریفان ستاره ای روبرو شده است یا دربی های بزرگ مقابل آژاکس و فاینورد را با پیراهن آیندهوون تماشا کرده است. گلسیانی و دانیال نیز با پیراهن سپاهان به مصاف استقلال رفتند که بازی حساس و بزرگی بود اما این دربی برای آنها تازگی خواهد داشت و هر اتفاقی بیفتد نامشان در دفتر این دیدار سرنوشت ساز ثبت می شود.

بازیکنان نیمکت نشین با سابقه گلزنی در دربی

در بین بازیکنان تیم اول پرسپولیس بیرانوند، امیری، سرلک، نیا سروش، سروش رفیعی و مهدی ترابی دربی را تجربه کرده اند و وزن آنها کمی بالاتر از بی تجربه هاست. همچنین در بین بازیکنان تعویضی پرسپولیس عده ای مانند سیامک نعمتی، امید عالیشاه، مهدی عبدی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، شیخ دیابات، حامد پاکدل و احمد گوهری در این دیدار حضور داشتند اما بازیکنانی چون سینا اسدبیگی، محمد عمری، وحدت. خانوف، محمدمهدی احمدی در این مسابقات شرکت نکردند.

البته عمری که فصل گذشته در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور داشت در این دیدار حضور داشت اما به میدان نرفت. این سوال در مورد حنانوف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس نیز صدق می کند. این در حالی است که بازیکنانی مانند ابوالفضل سلیمانی، علی جودکی و امیررضا رفیعی نیز می توانند امیدوار باشند که در این دیدار حضور داشته باشند و حضور در دربی را تجربه کنند، اما بعید است و اگر همه بازیکنان اصلی یحیی در دسترس باشند، حتی دو یا سه نفر. بازیکنان شناخته شده آنها باید از فهرست 20 نفره حذف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید