مشکل در AFC نیست. داخل کشور دشمن داریم / برد نداریم اما مجوز حرفه ای می خواهیم!

ساعت: 08:08
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795641

کمک 500 میلیون یورویی رئیس جمهور به فدراسیون فوتبال

رئیس کمیسیون تجدیدنظر برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها گفت: امروز تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس داریم که زمین تمرین ندارند، بعد دنبال مجوز حرفه ای هستیم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش مصطفوی، رئیس کمیته شکایات مجوز حرفه ای باشگاه در خصوص حضور سرخابی ها در لیگ قهرمانان آسیا گفت: نامه ای در 478 صفحه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ما ارسال شد که 14 اصل داشت و همه تیم ها باید آن را دریافت می کردند. حتی اگر یکی از آنها را رد کنند، نمی توانند مجوز حرفه ای بگیرند. 9، 5 و 3 تیم از عربستان سعودی، چین و کره جنوبی به ترتیب موفق به دریافت مجوز حرفه ای نشدند و این مختص تیم های ایرانی نیست.

وی در ادامه سخنان خود گفت: امروز خوشبختانه موضوع مالکیت تیم های استقلال و پرسپولیس طی نامه ای از سوی وزیر اقتصاد به وزیر ورزش و جوانان حل و فصل شد و این تیم ها وارد بازار فرابورس شدند. . پس از این مرحله هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب می شوند و وزیر دیگر نمی تواند مانند گذشته اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این تیم ها را انتخاب کند. وزرای سابق ورزش و جوانان در بحث پیشنهاد سهام این دو تیم در فرابورس صادق نبودند. در غیر این صورت استقلال و پرسپولیس نباید در شرایط فعلی باشند. این تیم ها 14 اصل مورد نیاز کنفدراسیون را اجرا کرده و اعتبارنامه خود را بارگذاری کرده اند.

مصطفوی درباره حذف استقلال و پرسپولیس گفت: این دو تیم تاکنون از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده اند. ما مدارک را ارائه کرده ایم و در حال حاضر در تعطیلات ژانویه هستیم. تاریخ به ما اطلاع داده نشده است، اما با هیئت استیناف AFC مکاتبه خواهیم کرد. باشگاه های گل گهر، سپاهان و فولاد خیلی منظم بودند و تیمی که روی این موضوع کار می کرد آنقدر وقت شناس بود که ما آن را دوست داشتیم. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته به ایران آمدند و بدون تعارف ما را رد کردند، اما مشکل را به نحوی حل کردیم.

رئیس کمیسیون استیناف برای صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها گفت: در کمیسیون اولیه استقلال و پرسپولیس رد شدند و فولاد، سپاهان و گل گهر رد نشدند. طبق آیین نامه یک میلیارد جریمه در نظر گرفته شد و 3 ماه مهلت دادیم تا مشکل حل شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای اعلام کرد که این قوانین رعایت نشده است. ما نمی خواهیم به مردم دروغ بگوییم. امروز به تمام سوالات پاسخ دادیم و به حدود 300 صفحه پاسخ دادیم. با این وجود، من امید زیادی به گلگوتا دارم. پرسپولیس و فوتبال ما خیلی به AFC بدهکار هستیم و باید آن را ملاک قرار دهیم که اگر تحریم نشدیم و این درآمد به ما رسید، مشکلات حل می شود. حتی اعلام شده بود که پول طلبکاران به همین میزان بازپرداخت می شود که میسر نشد و باید دید چه تصمیمی برای استقلال و پرسپولیس گرفته خواهد شد.

وی درباره جلسات با مدیران عامل باشگاه ها تاکید کرد: 52 جلسه با باشگاه های استقلال و پرسپولیس داشتیم. بسیاری از مشکلات ما مربوط به مدیران قبلی این دو باشگاه است، کسانی که این مشکل را ایجاد کردند امروز پاسخگو نیستند. این زمانی اتفاق می افتد که مدیرعامل ثابت نباشد و در حال حرکت باشد. مدیر اجرایی که نمی تواند در کوتاه مدت عملکرد موفقی داشته باشد. باید مدیران عامل باشگاه های فوتبال را 4 تا 8 سال نگه داریم تا وضعیت را ثابت کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: مالیات دو قسمتی است; نامه را دریافت کرده ایم که واضح است که حل شده و قسمت مورد نظر شامل حال نیست و مشکلی ایجاد نمی کند. ما به سازمان مالیاتی گفتیم که ضرر می کنیم، اما در همان زمان به AFC گفتیم که سود می کنیم. این سؤالات شبهه آنها را برانگیخت. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی می افتد و شرکت آلمانی مسئول تایید این اسناد چه تصمیمی خواهد گرفت.

مصطفوی به برخی از مداخلات اشاره و خاطرنشان کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی و بررسی همه مدارک است و دو ایرانی در کمیته بررسی کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارند. حریف ما AFC نیست بلکه حریف ما در کشور است. از آنجایی که این دو تیم متعصب هستند، ممکن است برخی افراد این مشکل را دوست نداشته باشند. ما 12 صفحه متعهد به کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم بدون اینکه به مجوز حرفه ای اشاره کنیم. روال AFC این است که اگر تیمی جریمه شود، فدراسیون فوتبال آن کشور هم جریمه می شود.

وی در ادامه به بحث فوتبال ملی پرداخت و اذعان داشت: تیم ملی ما در شرایط نامناسبی به فدراسیون واگذار شد و به عراق و بحرین باختیم اما خیلی سریع و با قدرت به شرایط خوب برگشتیم. این فدراسیون نیاز به حمایت و کمک دارد اما شرایط به گونه ای است که احساس خطر می کنم. از نمایندگان و رئیس خانه ملت می خواهیم در کنار فوتبال بایستند. امروز تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس داریم که زمین تمرین ندارند، بعد دنبال مجوز حرفه ای هستیم!

دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال گفت: تیم هایی که به جام جهانی می روند یا در سطح اول فوتبال هستند کوچکترین مشکلات خود را در نظر می گیرند و اگر تیمی مانند آلمان به تورنمنت یا اردو برود به گروهی می رود. یک ماه پیش.” آنها برای همه چیز ارزش قائل هستند. ما پول نداریم؟ آیا نمی توانیم شرایط را ایجاد کنیم؟ همه چیز داریم اما باید همدل و دلسوز باشیم. اگر قیمت نقل و انتقالات تیم های لیگ برتری را برای هر مسابقه حساب کنیم. حدود 5 میلیارد تن است، این مبالغ باید از کجا بیاید برای خریدار باید منطقی صحبت کرد.

مصطفوی در پایان گفت: از مجلس شورای اسلامی می خواهیم برای رفع مشکلات بند اول اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کند. هیچکس دلش برای ورزش این کشور نیست. از رئیس جمهور می خواهم در این زمینه اقدام کند و کمک های لازم را برای حل مشکل فوتبال انجام دهد. ما در حال حاضر 18 تیم فوتبال داریم و تیم ملی فوتبال ما برای حضور در جام جهانی 2022 قطر به 500 میلیون یورو نیاز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید