مشکل کمبود آب آشامیدنی در برخی مدارس روستایی گلباف


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916298

کمبود آب آشامیدنی و بهداشتی در برخی مدارس روستایی گلباف مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; نگرانی ها و چالش های کم آبی در مدارس باعث ایجاد مشکلات بهداشتی برای دانش آموزان روستایی شده است، علاوه بر این که مدارس از آب آشامیدنی سالم محروم هستند، کمبود آب در سرویس های بهداشتی اثرات نامطلوبی بر سلامت فردی دانش آموزان داشته است.

در بسیاری از مدارس روستاهای گلباف آب آشامیدنی و بهداشتی وجود ندارد. یکی از مشکلات ناشی از کمبود آب در مدارس روستایی کمبود آب در سرویس بهداشتی است که سلامت فردی دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است.

زهرا امیری یکی از شهروندان گلبافی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اگرچه اکثر مدارس دارای سیستم آب، سرویس بهداشتی مجزا، آبخوری و سرویس بهداشتی هستند، اما کمبود آب آثار این امکانات را در مدارس از بین می برد و باعث ایجاد بیماری می شود.

اکبر احمدی یکی از شهروندان گلبافی گفت: دانش آموزان معمولاً پنج تا شش ساعت در روز را به طور مداوم در محیط مدرسه می گذرانند، معمولاً در این مدت هم به آب آشامیدنی و هم به سرویس بهداشتی نیاز دارند، نبود آب آشامیدنی سالم در مدارس باعث شده تا دانش آموزان بیاورند. نوشیدن آب از خانه

مهدی طلوعی معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه گلباف در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به مشکلات فراوان در تامین آب آشامیدنی و عدم دسترسی دانش آموزان به آب شرب مدارس روستاها، با پیگیری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه گلباف و مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان با اعطای وام یک میلیارد ریالی مشکل کم آبی مدارس روستایی منطقه گلباف با خرید و تجهیز مدارس به پمپ و مخازن آب حل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید