مشکل گرانی و توزیع و افزایش مصرف در آستانه عید نوروز باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شد.


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818615

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان در خصوص گرانی گوشت قرمز در ایام پایانی سال و در آستانه عید نوروز گفت: به دلیل مشکل گرانی، کمبود دام داریم. و توزیع مواد اولیه، ارز ترجیحی حذف خواهد شد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی درباره دلایل گرانی گوشت قرمز و دام در روزهای پایانی سال گذشته و در آستانه عید نوروز گفت: ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد اما متاسفانه گرانی در زمان های مختلف شامل کالاهای مختلف می شود، گوشت قرمز یکی است. از آنها .

وی گفت: متاسفانه دولت برنامه مدونی برای ورود به بازار ندارد. دولت به جای ورود فعال به بازار و تصمیم گیری، منفعلانه وارد می شود». زمانی که نفت در بازار با کمبود عرضه می‌شود، به دلیل رفتار منفعلانه منتظر می‌مانند و پس از انباشت و افزایش قیمت‌ها، واردات را افزایش داده و به مرور با اقدامات مختلف قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.

وی گفت: متأسفانه بخش خصوصی سوءاستفاده گر همیشه از دولت جلوتر است. ادامه دارد و گاهی شامل کالا می شود.

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان گفت: دلیل بعدی می تواند این باشد که دولت از بخش خصوصی سود می برد، می رود و احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد.

وی گفت: در مورد گوشت قرمز همانطور که می گویند ارز ترجیحی دام های مصرفی باید حذف شود که اگر این مصوبه اجرایی شود و ارز به مواد اولیه تخصیص نیابد چون بخش خصوصی سوءاستفاده کننده در مقابل دولت است. پیام حذف ارز باعث کمبود گوشت قرمز می شود. بازار و قیمت ها در حال افزایش است.

یوسف امیری با بیان اینکه از سوی دیگر نظارت بر بازار ضعیف است، گفت: مجازات باید رفتار را تغییر دهد اما تنبیه در نظارت بر بازار برای تغییر رفتار اتحادیه نیست، بلکه به عنوان منبع درآمدی برای دولت است و هدف آن است. برای تغییر رفتار این یک کلاس نیست.

وی افزود: به همین دلیل مجازات ها هیچ گاه جواب نمی دهد و هر چقدر جرم و جنایت افزایش یابد جای نگرانی است چرا که این جریمه به صورت غیرمستقیم از جیب مصرف کننده تامین می شود.

یوسف امیری گفت: در خصوص قیمت گوشت قرمز کمبود دام داریم زیرا در قیمت و توزیع مواد اولیه مشکل داریم و هزینه ای برای کشاورز و کشاورز ندارد و در فصل زمستان نیز به دلیل کمبود مواد اولیه. اکثر دام‌های خود را می‌فروشند و ارز ترجیحی حذف می‌شود و مصرف گوشت قرمز در پایان سال و در آستانه نوروز نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه از آن سوء استفاده می‌کنند و قیمت‌ها را بالا می‌برند.

نائب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید بر سلامت اصناف توسط بازرسان بازار گفت: بسیاری از اصناف از تجار منصف و مورد اعتماد بازار هستند و از نحوه بررسی بازرسان و ناظران گلایه دارند. “

وی با بیان اینکه بازرس در شرف بازرسی بود و در ابتدا جرمی شناسایی نشد، گفت: بازرسان و ناظران باید با رفتار خود به صنف احترام بگذارند و تحقیقات با نهایت احترام انجام شود.

یوسف امیری با بیان اینکه رفتار بازرسان باید محترمانه و با دقت بررسی شود، خاطرنشان کرد: برخی از اصناف از رفتار نامناسب بازرسان گلایه داشتند و می گویند این یک قتل است که بازرسان با دو خودرو به اتحادیه آمده و با آنها برخورد کردند، برخورد منظمی که باعث ناراحتی شد. اصناف

وی تاکید کرد: نظارت و بازرسی از اصناف باید با رفتار مناسب و با نهایت دقت در رسیدگی قضایی انجام شود تا برنامه اصناف معتبر تحریک نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید