مصرف زولبیا و بامیه در غذاهای افطاری و قندی ممنوع / افطاری سبک تضمین کننده سلامتی در ماه رمضان است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819421

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زولبیا و بامیه در وعده صبحانه و افطار توصیه نمی شود، زیرا مصرف زیاد مربا باعث تشنگی و گرسنگی در طول روز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاشمی کارشناس تغذیه در گفتگو با جهانبین نیوز; وی بیان کرد: در هنگام افطار دستگاه گوارش انسان به دلیل اینکه ساعت ها چیزی نخورده و ننوشیده است شرایط خاصی دارد.

وی با بیان اینکه در این مرحله دستگاه گوارش به دلیل گرسنه بودن فرد و عدم آمادگی برای خوردن غذای سنگین آماده غذا خوردن است، افزود: چون معده ساعت ها بیکار است و نباید وارد غذای سنگین شود و این یکی از فلسفه روزه «در هنگام افطار باید به اعضای بدن فرصت داد.

هاشمی یادآور شد: اگر غذای سنگین بعد از مدت ها بدون خوردن و آشامیدن مصرف شود، معده و دستگاه گوارش قادر به خوردن و هضم نیستند.

این متخصص تغذیه گفت: بهتر است افطار را با غذاهای سبک که به صورت مایع است شروع کنید، مانند آب جوشیده یا چای ولرم با شیرینی های طبیعی مانند خرما، عسل، کشمش و میوه های خشک برای تامین مایعات و قند بدن. نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر فردی گرسنه و کم حوصله است از غذاهای سبک مانند سوپ، غذاهای ساده، فرنی یا بلغور جو دوسر شروع کرده و غذای کامل خود را یک ساعت بعد موکول کنید.

هاشمی یادآور شد: باید توجه داشت که شام ​​نزدیک به خواب نباشد.همچنین برای جلوگیری از آسیب به دستگاه گوارش، در هنگام افطار از مصرف غذاهای بسیار چرب و شیرین، غذاهای تند و تند و یا مایعات زیاد به شدت پرهیز شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه زولبیا و بامیه به عنوان کیک ماه مبارک رمضان مورد پسند مردم است، گفت: مصرف این کیک در وعده صبحانه توصیه نمی شود چرا که حجم زیاد کیک باعث تشنگی و گرسنگی در طول روز می شود.

وی تاکید کرد: برای شروع افطار نباید از زولبیا و بامیه استفاده کرد زیرا قند خون را بالا می برد و باعث افزایش ترشح انسولین، کاهش قند خون و گرسنگی بیشتر می شود.

هاشمی افزود: بین افطار و شام یا بعد از شام بهترین زمان برای خوردن زولبیا و بامیه است اما باید توجه داشت که مصرف این مربا منطقی است و نباید زیاد مصرف شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید