مصرف قارچ در خودرو ذاتا خطرناک است


ساعت: 21:32
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837904

عضو هیئت علمی اصلاح نباتات دانشگاه رازی:

سعید عباسی گفت: با توجه به اینکه نمی توان قارچ سمی از غیرسمی را از نظر مشخصات ظاهری تشخیص داد، بنابراین افراد با خوردن قارچ خودرو در طبیعت جان خود را به خطر نمی اندازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید عباسی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: همه ساله در فصل بهار با بارش باران های بهاری و ایجاد شرایط گرم و مرطوب، خاک برای رشد و نمو انواع قارچ ها در طبیعت فراهم می شود.

یکی از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی گیاه دانشگاه رازی افزود: اگرچه تعداد کمی از قارچ ها سمی هستند، اما شباهت ها باعث می شود که تشخیص قارچ های سمی از غیرسمی غیرممکن باشد تا افراد جان خود را به خطر نیندازند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم محلی می توانند قارچ های خوراکی را از غیرخوراکی تشخیص دهند، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تعداد و تنوع قارچ، مردم خودشان قارچ نمی چینند، بلکه قارچ خوراکی را از مکان های امن تهیه می کنند.

وی گفت: قارچ هایی که در طبیعت رشد می کنند نسبت به قارچ های صنعتی برتری خاصی ندارند. کشور ما جزو 10 کشور تولیدکننده قارچ خوراکی است، بنابراین نیازی به چیدن این گونه قارچ ها از سوی مردم نیست. در مناطق طبیعی رشد می کند.

وی گفت: یکی از مهم ترین انواع قارچ های سمی که در صورت بلعیدن می تواند مسمومیت های شدید و کشنده ای ایجاد کند آمانیتا، لپیوتا و گالرینا است.

دکتر عباسی گفت: هیچ روش علمی برای شناسایی قارچ های سمی و غیرسمی با مشاهده ظاهر آنها وجود ندارد، بنابراین انسان و حتی قارچ شناسان در طبیعت نمی توانند اندازه، رنگ، شکل، کلاهک قارچ های سمی خوراکی را تشخیص دهند. آزمایشگاه.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: از ویژگی های ظاهری، رنگ و بوی قارچ نمی توان سمی و غیرسمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباه در تشخیص می تواند منجر به مرگ شود، لذا به تمامی مصرف کنندگان قارچ خوراکی توصیه می کنیم. الزامات بسته بندی لیبل دار و دارای مجوز وزارت جهادکشاورزی که در مراکز و فرش های معتبر کشور موجود می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید