مصوبه راه اندازی آزادراه چالوس


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836409

شمس الدین حسینی با بیان اینکه تصمیم راه اندازی شرکت بزرگراه چالوس – رامسر به مدت سه ماه در کابینه مانده است، از وزیر کشور خواست از این تصمیم حمایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، شمس الدین حسینی صبح امروز در همایش توسعه مازندران با رویکرد رشد اقتصادی 8 درصدی اصلاح فضای کسب و کار را امری حاکمیتی خواند و گفت: بازآفرینی نظام تامین مالی یکی از دغدغه هاست.

وی خواستار حرکتی برای بهبود فضای کسب و کار با کمک استانداران، شهرداران و رهبری شد و گفت: مازندران سرشار از برکات فراوان است و باید مزیت نسبی را به مزیت رقابتی تبدیل کنیم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در حوزه گردشگری و اقتصاد تاثیر نگران کننده ای داشته ایم و مثلا اتوبان تهران – شمال تاریخی شده و باید برنامه ریزی کرد. برای تکمیل آن.”

حسینی با بیان اینکه تصمیم تشکیل بزرگراه چالوس – رامسر به مدت سه ماه در هیئت دولت مانده بود، خواستار حمایت وزیر کشور برای حمایت از این تصمیم شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد مازندران باید به تعارض محیط زیست و توسعه استان پایان دهیم، گفت: استان ها به اهدافی دست می یابند تا شاهد کار تیمی موفق باشیم.

محمدعلی محسنی بندپی با بیان اینکه ایران اسلامی یک درصد جمعیت جهان و بین ۷ تا ۹ درصد ذخایر جهان را دارد، گفت: جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی بر مردم منطقه تحمیل شده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه کرونا نیز بر مشکلات تحریم های کشور افزود.

وی گفت: برای رهایی کشور از این مشکلات اقتصادی باید برنامه جدیدی تدوین شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان از 14 محصول کشور اول هستیم اما در توسعه رتبه دهم را داریم، ادامه داد: در صنعت و معدن در کشور در حال توسعه رتبه دهم و در خدمات رتبه دوم را داریم. بخش این در حالی است که کشور از نظر توسعه در رتبه هشتم قرار دارد و این به معنای بی توجهی به ظرفیت های مختلف استان مازندران است. در اولین نطقم در مجلس شورای اسلامی گفتم مازندران در هیچ یک از شش قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دیده نمی شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا از اقتصاد نفتی خارج شود و به توسعه پایدار و اقتصاد مستقل از نفت دست پیدا کند، گفت: مجلس اعتبار بسیار خوبی برای این موضوع در نظر گرفته است. ایجاد اشتغال «در مجلس امیدواریم به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه باید تلاش کنیم وابستگی خود به نفت را تحریم کنیم، افزود: باید بپذیریم که هیچ برنامه مدونی برای گردشگری در استان به ویژه غرب استان نداریم.

وی گفت: باید با رویکرد دانش بنیان از توسعه کشاورزی حمایت کنیم. اگر ادعای حمایت از کشاورزی داریم نباید شاهد پوسیدگی کیوی در انبارها باشیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم کشاورزی زیان ده شود، گفت: باید به تضاد محیط زیست و توسعه استان پایان دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری تلاش می کنم تا گردشگری کشور و استان مازندران را به سرانجام خوبی برسانم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ایران بر دو بخش دولتی، خصوصی و تعاونی متمرکز است، گفت: بخش خصوصی تلاش می کند سرمایه گذاری کند اما روی موانع متعدد سنگ اندازی می کند. کل درآمد استان در سال 99 سه هزار میلیارد تن بوده است، اما اکنون سرمایه گذاری هایی در استان داریم که فقط سه هزار و 500 میلیارد تن هزینه دارد.

وی اذعان داشت: به مدیران بیاموزیم که به صورت تیمی کار کنند و کمک کنند. دستگاه های اجرایی برای توسعه استان باید کمک کنند تا شاهد کار گروهی موفق باشیم.»

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران در 14 محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تلاش می کنیم ظرفیت تولید بخش کشاورزی استان را به 8 میلیون تن در سال برسانیم.

حسن کریان پور با اشاره به ظرفیت بالقوه و واقعی مازندران گفت: امسال در دو حوزه در حوزه اقتصادی فعالیت داریم. محور اول شعار سال است که سه کلمه تولید، اشتغال و دانش بنیان در هر سه منطقه از لحاظ اقتصادی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود: دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی در کشور طبق قانون بودجه و تاکید رئیس جمهور و هیات وزیران دو محور مهم فعالیت اقتصادی در استان مازندران است.

وی با بیان اینکه اولویت های اقتصادی به مدیران، مدیران کل موسسات اقتصادی و مدیران شبکه بانکی ابلاغ شده است، افزود: در حوزه تولید لازم است دو محور مهم در استان ذکر شود.

کریان پور با بیان اینکه این استان سالانه 7.5 میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی را تولید می کند، افزود: در 14 محصول رتبه اول را در کشور داریم.

وی گفت: تلاش داریم ظرفیت تولید بخش کشاورزی استان را به 8 میلیون تن برسانیم. توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد تاکید مدیریت است. توسعه شرکت های دانش بنیان و محصولات دانش بنیان باید اقدامات ویژه ای انجام دهیم.

خیریان پور به فعالیت 96 شرکت دانش بنیان در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 554 محصول دانش بنیان در این استان تولید می شود.

وی گفت: تلاش می کنیم تا شاهد رشد 100 درصدی در این حوزه باشیم. شرکت های دانش بنیان باید به 200 شرکت و محصولات به 1200 محصول ارتقا یابند.

کریان پور با بیان اینکه 24 هزار شغل برای استان مازندران ایجاد شد، افزود: بر اساس سیستم نظارتی این مهم برای استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 53 هزار شغل در این منطقه پیش بینی شده است، گفت: به فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی ذیربط در حوزه سامانه و شهر ابلاغ شده است که توجه به این امر ضروری است.

کریان پور رشد 8 درصدی را از اولویت های وزیر کشور دانست و ادامه داد: اقدامات مهمی در این زمینه در استان مازندران انجام شده است. ستاد عالی رشد تشکیل شده است. پنج کمیته شامل کمیسیون بهره برداری، تولید دارایی های غیر تولیدی، تامین مالی و سرمایه گذاری، نظارت و توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای کشاورزی، خدمات، صنعت و استخراج سهمیه تعیین و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ شده است، گفت: اصلاح بذر و زراعت، زهکشی و اصلاح اراضی کشاورزی، اصلاح سدها، فرآوری و فرآوری، بسته بندی، برندسازی، دسته بندی، دامپروری، توسعه آبزی پروری و غیره مورد هدف قرار می گیرد.

خیریان پور ادامه داد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت، احیای واحدهای راکد، حذف سهام مالکانه از بانک ها، فعال سازی پنجره واحدهای سرمایه گذاری، احداث نیروگاه های کوچک، شهرهای تجاری، پایانه های صادراتی، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، در فعال‌سازی آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی بیکاران، رفع موانع صادرات، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه صادرات، استفاده از بنیاد برکت و سایر بنیادها برای توسعه اقتصادی و غیره در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسعه گردشگری، سلامت، کشاورزی، دریایی، ورزش و آبی، طبیعت گردی و توسعه صنایع دستی و رویداد بین المللی ساری 2022 را در دستور کار داریم. رویداد اکو توریسم. پایتخت 10 اردیبهشت در ساری افتتاح می شود.

کریان پور گفت: از معیشت و بازار غافل نشده ایم. کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و کارگروه اقدام مشترک و تقویت بازرسی و نظارت با استفاده از 343 بازرس بسیج مستضعفین سعی کردند به طور مستمر از ما بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید