مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای حذف 3 دهم کمک گیرندگان

ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802964

اعضای کمیته تلفیق بودجه دولت را مجبور کردند «سه دهم یارانه بگیران را حذف کند».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون، اظهار داشت: با گذشت سه ماه از ابلاغ قانون بودجه 1401، یارانه بگیران را به روز کنید و دهک های جدید را معرفی کنید، یارانه نقدی حذف و یارانه های نگهداری بالاست. -افراد درآمدی که احتمالاً سه دهک آخر پردرآمد هستند.

رحیم زارع گفت: میزان پیشنهادی دولت برای هدفمندی یارانه ها در سال آینده 470 میلیارد تن است که در کمیسیون تلفیق به 547 میلیارد تن افزایش می یابد.

سخنگوی کمیته تلفیق 1401 همچنین افزود: با تصویب این کمیته، مبلغ ارز مندرج در تبصره 14 (اعطای هدفمندی) باید بلافاصله توسط وزارت نفت به حساب خزانه داری کل کشور واریز و با نرخ ETS محاسبه شود. و معادل ریالی آن برای سازمان مورد نظر کمک بلاعوض.

زارع افزود: همچنین حساب های وزارت نفت که قبلا به صورت جداگانه کار می کرد به حساب های فرعی وزارت دارایی کل کشور واریز می شود.

وی از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق در حوزه مسکن ملی خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است در سال آینده با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید و از طریق صندوق ملی مسکن تا سقف 23 هزار میلیارد تومان هزینه کند. برای پروژه های مسکن ملی ارزش و تامین زیرساخت های آن مانند محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی.

دریافت حداقل دستمزد سال آینده؛ 5 میلیون و 600 هزار تن

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 به تصویب حداقل دستمزد سال گذشته در این کمیته اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دولت برای حداقل دستمزد سال آینده 4 میلیون و 500 هزار تن با افزایش 24 درصدی و در صحن کمیسیون 5 میلیون و 600 افزایش یافته است. هزار تن که نسبت به حداقل دستمزد دریافتی در سال 1400 60 درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید